سری آیفون ۱۳ دارای بریدگی کوچکتر و صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز است.

سری آیفون ۱۳ چه تغییراتی نسبت به مدل‌های قبل دارد؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اگر مشکلی در اپل وجود داشته باشد، تأخیر همیشگی عرضه فناوری‌های جدید به گوشی‌های هوشمند خود است. به عنوان مثال می‌توانیم به طراحی صفحه نمایش آیفون‌ها اشاره کنیم، این شرکت از همان سال ۲۰۱۷ همچنان به همان بریدگی بزرگ وابسته مانده است. شکاف های بزرگ هرگز برش مورد علاقه کاربران نبودند و به همین دلیل ، شرکت‌ها به سرعت به ناچ‌های قطره‌ای و اخیراً برش‌های حفره‌ای روی آوردند.

اگرچه اپل با این طراحی سازگار است، اما یک دلیل نیز برای آن دارد و این شکاف عریض، سیستم Face ID را در خود جای داده است. بزرگترین به روزرسانی که اخیراً توسط این شرکت در بخش نمایشگر انجام شده، تغییر در OLED بود. سال گذشته ، شایعات مختلفی را شنیدیم که حاکی از نمایشگر ۱۲۰ هرتز در آیفون ۱۲ پرو بود، اما در نهایت این امر تحقق نیافت. اکنون، مینگ-چی کو تحلیلگر مشهور اپل، می‌گوید که تغییرات مهمی در سری آیفون ۱۳ ایجاد می‌شود و اگر از طراحی iPhone X-esque خسته شده‌اید ، احتمالاً خانواده آیفون ۱۳ از جذابیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

سری آیفون ۱۳ دارای بریدگی‌های کوچکتر ، دوربین‌های عریض و باتری‌های بزرگتر خواهد بود

طبق گفته Kuo، سری آیفون ۱۳ پاییز امسال ارائه می‌شود و چهار مدل دیگر با نمایشگرهای مشابه صفحه فعلی وجود خواهد داشت. حتی نسخه جنجالی مینی نیز حفظ خواهد شد و هر چهار دستگاه دارای یک شکاف کوچکتر و یک درگاه Lightning خواهند بود. Kuo، شایعات اپل برای ساخت یک آیفون بی سیم با اتصال MagSafe را تأیید می‌کند. با این حال، این فناوری باعث کاهش سری آیفون ۱۳ نخواهد شد، وی اظهار داشت که اولین آیفون های بی سیم ممکن است در سال ۲۰۲۲ یا در صورت ممکن در سال ۲۰۲۳ ظاهر شوند.

مدل های آیفون ۱۳ دارای یک دوربین عریض جدید با دیافراگم f / ۱.۸ و فوکوس خودکار هستند. آیفون ۱۳ پرو و ​​۱۳ پرو مکس دارای اسکنرهای LiDAR و نمایشگرهای LTPO ۱۲۰ هرتز هستند. برای اولین بار، اپل در بخش صفحه نمایش نرخ تازه سازی بالا حرکت می‌کند و یکبار دیگر، این دستگاه‌ها به لطف مودم ۵ نانومتری X۶۰M ۵G کوالکام ، گوشی های ۵G خواهند بود.

ارتقا خوب دیگر در بخش باتری دستگاه خواهد بود، در حالی که آیفون سال گذشته ظرفیت‌های خود را کاهش داده است ، سری آیفون ۱۳ پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. براساس این گزارش، اپل یک راه حل ابتکاری صرفه جویی در فضا دارد که شامل جاسازی شکاف سیم کارت در صفحه اصلی است. با این حال ، باتری‌های بزرگتر باعث سنگین شدن دستگاه ها نیز می شوند.

جزئیاتی درباره iPhone Fold ، Touch ID و Periscope Zoom نیز به دست آمده است

به گفته این تحلیلگر، اولین آیفون تاشو اپل دارای صفحه نمایش بین ۷.۵ اینچ و ۸ اینچ است. این محصول فقط در سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد. این نام تجاری در سال ۲۰۲۲ شکاف Face ID را برای یک دوربین سلفی حفره ای احتمالا آماده می کند. علاوه بر این، یک آیفون با Touch ID زیر نمایشگر و یک دوربین پریسکوپ می‌تواند در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شود.

جدا از نمایشگر تاشو که اکنون برای هر شرکتی تقریبا به جز سامسونگ واقعاً چالش برانگیز است، می‌توان گفت که جای تأسف دارد که ببینید اسکنر زیر نمایشگر و دوربین پریسکوپ برای آیفون‌های امسال آماده نیستند. بار دیگر  کاربران آیفون قادر نخواهند بود از بهترین فناوری‌های موجود در گوشی‌های هوشمند بهره مند شوند و اما بازهم هیچ تاثیری در فروش آیفون نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.