رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: روند نزولی قیمت میوه در بازار این شهر آغاز شده و قیمت اغلب میوه ها بویژه مرکبات کاهش یافته است.

روند کاهشی قیمت میوه در بازار مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین،  حیدر ساکن برجی افزود: قیمت پرتقال، سیب، لیموشیرین، لیموترش و موز طی چند روز اخیر کاهش یافته که این کاهش در شمال غرب کشور نیز رخ داده است.

وی ادامه داد: هم اینک قیمت هر کیلو پرتقال تامسون جنوب بین ۱۸ تا ۲۴ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، سیب زرد بین پنج تا ۱۴ هزار تومان، سیب قرمز بین چهار تا ۱۴ هزار تومان، لیموشیرین بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، لیموترش بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: قیمت موز نیز که پیش از این به هر کیلو ۵۰ هزار تومان رسیده بود با واردات اخیر این میوه و تزریق آن به بازار کشور، روند کاهشی یافته و به هر کیلوگرم ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: بهای تمام شده میوه زیاد است زیرا هزینه های جانبی آن اعم از بخش تولید تا حمل و نقل و عرضه افزایش یافته است از سوی دیگر بضاعت اقتصادی مردم برای خرید میوه کاهش یافته در حالی که میوه در بازار فراوان است.

ساکن برجی ادامه داد: هر روز کامیونهای حامل بار میوه مرغوب و با کیفیت مطلوب در میادین میوه و تره بار مشهد تخلیه می شوند و چون حجم زیاد میوه با توان اقتصادی مردم تناسبی ندارد، ناچار میوه انبار می‌گردد.

وی بر لزوم صادرات میوه تاکید و بیان کرد: با این حجم تولید میوه، راه نجات باغدار و کشاورز، صادرات میوه است که باید میوه مازاد از استان خارج شود در غیر این صورت میوه بسیار روی دست می ماند و فاجعه خواهد بود.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: با توجه به نرخ ارزهای خارجی، صادرات میوه از ایران مزیت اقتصادی پیدا کرده و خروج آن از استان به نفع وضعیت کنونی این محصول است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.