رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: امسال ۱۱ میلیارد ریال برای اجرای دو طرح‌ آبخیزداری و عملیات کنترل سیل در این شهرستان هزینه شد.

۱۱ میلیارد ریال صرف طرح‌های آبخیزداری و کنترل سیل در سبزوار شد

به گزارش قدس آنلاین،  عباسعلی کیانی فرد افزود: این ۲ پروژه آبخیزداری و کنترل سیل در حوزه شهری سبزوار اجرا و هزینه آن از محل صندوق توسعه ملی تامین شد.

وی ادامه داد: یکی از مناطق سیل خیز شهرستان حوزه آبخیر "سدید" مشرف به شهر سبزوار است که طراحی، بازنگری مهندسی و تکمیل عملیات این حوزه در اولویت برنامه های آبخیزداری قرار گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: همچنین طی سالجاری سه طرح آبخیزداری با هزینه افزون بر ۱۳ میلیارد ریال با هدف استفاده بهینه از منابع آب در شهرستان ششتمد اجرا شده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل عملیات اجرایی بندخاکی و سرریز روستای کیذقان ششتمد با حجم ۵۰ هزار مترمکعب، سرریز قاسمی با حجم ۵۴۱ مترمکعب و سرریز سبه با حجم ۵۴۵ مترمکعب است.

کیانی فرد با بیان اینکه سالانه حجم فراوانی از روان‌آب و سیلاب‌ از مناطق مرتفع شمالی وارد دشت سبزوار می ‌شود ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری از راهکارهای موثر مقابله با کم آبی در این منطقه است.

۸۰۰ هزار هکتار از گستره یک میلیون هکتاری شهرستان سبزوار عرصه منابع طبیعی است که تاکنون برای ۷۵۰ هزار هکتار از زمین های ملی این شهرستان سند مالکیت دولتی صادر شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.