مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: "پردیس سینمای مهر کوهسنگی" جایگزین سینما قدس مشهد می‌شود.

پردیس سینمای مهر کوهسنگی جایگزین سینما قدس مشهد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن پهلوان افزود: سینما قدس مشهد که قبل از انقلاب درسال ۱۳۴۸ با نام آریا تاسیس شد و پس از انقلاب به  سینما قدس تغییر یافت، یک سینمای با قدمت ۵۱ ساله و دارای ۲ سالن است که یک سالن آن حدود ۶۰۰ نفر و سالن دیگر حدود ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد.

وی با بیان اینکه وجود یک سری مشکلات عمده سبب تعطیلی این مکان شد ادامه داد: قدیمی بودن ساختمان سینما قدس و کمبود امکانات آن نسبت به سینما هویزه و نزدیک بودن آن به این سینما که به تازگی بازسازی شده بود باعث شد مردم بیشتر به سینما هویزه مراجعه کنند که این مسئله سبب کاهش مراجعه کنندگان به سینما قدس شد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: نبود توقفگاه بزرگ در نزدیک سینما قدس نیز از دیگر مشکلات آن بود.

وی افزود: در شورایی که یک سال پیش در حوزه هنری کشور در ارتباط با تمام سینماها تشکیل شد تصمیم گرفته شد سینماهایی که مخروبه شده‌اند یا در مکان نامناسب قرار دارند، واگذار شوند و به جای آن ها سینماهای بهتر در مکان بهتری خریداری و ساخته شوند، یا اینکه سینماهای قدیمی بازسازی گردند.

پهلوان ادامه داد: در این راستا دنبال این هستیم که بسیاری از سینماها بازسازی شوند و سالن‌های کوچکتری با ظرفیت کمتر از ۱۰۰ نفر به آن‌ها افزوده شوند به طوری که سینما آفریقای مشهد هم شامل این طرح شد و ۲ سالن کوچک به آن اضافه شد که به خاطر شیوع کرونا کمی از سرعت کار در امر بازسازی سینماهای قدیمی کاسته شد.

وی گفت: در اجرای این طرح مقرر شد سینما قدس نیز واگذار شود و طبقه ششم برج مهر کوهسنگی خریداری و با نام "پردیس سینمایی مهرکوهسنگی" جایگزین سینما قدس گردد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی افزود: "پردیس سینمایی مهرکوهسنگی" با ۱۱ سالن در یک فضای وسیع‌تر با بیش از پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده و فضای روباز، حدود یک سال دیگر به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: برج مهر کوهسنگی از نظر دسترسی آسان بخاطر وجود قطارشهری، داشتن توقفگاه مجزا و مناسب با بیش از ۶۰۰ مکان توقف، قرارگرفتن در کنار توقفگاه الیت با ظرفیت ۲ هزار مکان توقف، نزدیک بودن به فضای سبز و توقفگاههای مجاور بوستان کوهسنگی از نظر رفت و آمد موقعیت جغرافیایی مناسب‌تری دارد.

پهلوان گفت: بخشی از هزینه‌های ساخت این سینمای جدید با واگذاری سینما قدس مشهد، تامین خواهد شد.

وی در خصوص سینماهای تحت تملک حوزه هنری استان خراسان رضوی در مشهد و سبزوار افزود: سینماهای آفریقا، هویزه و قدس در مشهد و سینما بهمن در سبزوار از سینماهایی هستند که مالک آن‌ها حوزه هنری است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر سینما هویزه فعال است و سینمای آفریقا نیز با یک سالن فعال است که ۲ سالن نمایش جدید هم به آن افزوده می‌شود که در مرحله پایانی ساخت است.

وی گفت: سینمای بهمن سبزوار نیز با ۴۳۰ نفر ظرفیت یک سینمای قدیمی است که ۲ سالن نمایش جدید هم به آن افزوده می‌شود بخاطر بازسازی تعطیل است که سعی داریم هر سه سالن را همزمان با هم بهره برداری کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.