مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طرح ویژه بازرسی و کنترل مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی طی ایام نوروز توسط ۱۲۰ گروه نظارتی در خراسان رضوی اجرا می‌شود.

نظارت ۱۲۰ گروه بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جواد اعلمی مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در این طرح که از ۲۵ اسفند ماه امسال تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده اجرا می‌شود ۲۴۰ نفر کارشناس در قالب ۱۲۰ گروه نظارتی شرکت دارند.
او افزود: کارشناسان این اداره کل، از تمامی مراکز اعم از رستوران‌های بین‌راهی و درون شهری، سردخانه‌های مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز، آشپزخانه‌ها، هتل‌ها و مهمان‌سراها و بیمارستان‌ها به طور مستمر بازدید خواهند کرد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دست‌فروشان و مخاطرات قطعه‌بندی این فرآورده‌ها ادامه داد: با افرادی که به صورت دست‌فروش در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر و بویژه اطراف حرم مطهر رضوی اقدام به عرضه غیرمجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، کله پاچه، جگر و امثال آن نمایند، بطور جدی برخورد شده و پس از تشکیل پرونده برای متهمان، مراتب جهت رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال خواهد شد.
اعلمی از شهروندان و زائران خواست از خرید گوشت مرغ یا قطعات فاقد بسته‌بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری نموده و هنگام خرید به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.