چند روزی است نمادی از قبةالخضراء یا همان گنبد سبز رنگ مرقد پاک رسول گرامی اسلام(ص) در وسط صحن پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) در بارگاه مطهر امام هشتم(ع) چشمنواز زائرانی است که برای تشرف به حرم از این صحن عبور می‌کنند.

ابراز ارادت به «پدر امت»

نمادی که از هرکجای عالم به آن بنگریم یاد پیامبر اکرم(ص)، مدینه منوره و مسجدالنبی(ص) می‌افتیم.

نماد زیبای حرم نبوی در شب عید سعید مبعث سال جاری و در آیین نام‌گذاری صحن پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) در معرض دید زائران آستان ملکوتی امام رضا(ع) قرار گرفت.

به بهانه نام‌گذاری صحن پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) و نصب نمادی از گنبد سبز حرم نبوی در بارگاه مطهر رضوی با تعدادی از زائران این آستان مقدس به گفت‌وگو نشستیم و آنان از احساسات خود برایمان گفتند. برش‌هایی از این گپ و گفت را در ادامه می‌خوانید.

بانویی۵۰ ساله - اصفهان:

خیلی خوشحالم، کار زیبایی بود که آستان قدس انجام داد. دیدن گنبد سبز حرم پیغمبر(ص) دل آدم را به یاد مدینه می‌اندازد. خیلی دلتنگ مدینه‌ام. به امید زیارت حرم آقا رسول الله به همین زودی‌ها.

مردی۴۳ ساله - تهران:

 کار خوبی بود که انجام شد. یک جورهایی با دل انسان‌های عاشق پیغمبر بازی می‌کند. نام صحن پیامبر اعظم(ص) و این نماد گنبد سبز یک چیز را به یادت می‌اندازد و آن مدینه است؛ مدینه پیغمبر. یادش به خیر آن سفری که با والدینم به حج عمره و زیارت مدینه رفتم (اشک چشم‌هایش را فرا می‌گیرد).

یا رسول الله باز هم همه عاشقانت را سحرگاهی میهمان حرمت کن. به نظر من قبة‌الخضراء میهمان گنبد طلا شده است.

دانش‌آموزی ۱۱ ساله - کرمان:

به مادرم گفتم چقدر شبیه گنبد حرم پیغمبر است که در تلویزیون دیدیم. کار قشنگی است. من که مدینه شهر پیغمبر تا حالا نرفتم فقط در تلویزیون و رایانه تصاویر حرم حضرت محمد(ص) را دیده‌ام اما الان به حضرت رسول(ص) می‌گویم من و پدر و مادرم و خواهر کوچک‌ترم را به مدینه دعوت کن. 

مردی ۵۰ ساله – مازندران:

احساس واقعی‌ام را نمی‌توانم بگویم، خیلی خیلی خصوصی است، اما از مسئولان حرم امام رضا(ع) برای نام‌گذاری این صحن و نصب این نماد حرم نبوی بسیار ممنونم. اجرشان با خود رسول الله(ص). دل همه را بردند مدینه، لااقل من یکی خیلی سبک شدم و یک لحظه خودم را در مسجدالنبی(ص) احساس کردم. دستشان درد نکند.

پیرمردی ۸۰ ساله- شیراز:

 یادش بخیر جوان‌تر که بودیم به سفرحج و عمره مشرف شدیم. یاد کوچه بنی‌هاشم بخیر، من به محض دیدن این گنبد سبز فقط یاد حرم رسول اکرم(ص) و بین‌الحرمین مدینه افتادم. نمی‌دانم شما مدینه رفته‌اید یا نه، هرچیزی آدم را یاد مدینه بیندازد با دل آدم بازی می‌کند... ما که لایق نیستیم، خود پیامبر و امام رضا(ع) جزای خیر به همه مسئولان حرم بدهد؛ کارشان واقعاً قشنگ بود. پیامبر پدر امت اسلام است؛ ما همه باید به هر بهانه‌ای که شده به رسول‌الله(ص) ابراز ارادت کنیم، حتی با یک سلام از دور. 

جوانی ۳۰ ساله- کرج:

به قول معروف برای چند لحظه زبانم بند آمد. اصلاً دیدن این گنبد سبز در وسط صحن به این بزرگی، آن هم توی حرم امام رضا(ع) یک هدیه برای ما بود؛ هدیه‌ای بسیار متبرک و زیبا. من که انصافاً از این اقدام آستان قدس رضوی لذت بردم. (با دستانش اشک‌های چشمش را پاک می‌کند) دلمان هوای مدینه کرد... به قول معروف مدینه گفتی و دلم را بردی... من خیلی سال‌ قبل وقتی دانش‌آموز دبیرستان بودم با والدینم به مدینه رفته بودم. یادش بخیر. خدا به همه بانیان این اقدام مبارک در حرم امام رضا(ع) پاداش نیک عطا کند. امروز دلمان زائر مدینه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.