معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش نتیجه مثبت آزمایش‌های کرونای مراجعان سرپایی در خراسان رضوی اظهار کرد: نتیجه مثبت آزمایش‌های پی.سی.آر در بخش سرپایی از ۱۱ به ۲۲ درصد و در بخش بستری از ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

بستری روزانه ۱۳۰ بیمار کرونایی در خراسان رضوی/ افزایش نتایج مثبت آزمایش پی‌سی‌آر

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلیان اظهار کرد: با توجه به افزایش نتایج مثبت آزمایش‌های پی.سی.آر در موارد سرپایی و بستری، احتمال افزایش کرونا در این استان طی هفته‌های آینده وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نتایج آزمایش ۵۰ درصد مبتلایان مشکوک به ویروس جهش یافته، معروف به کرونای انگلیسی در استان خراسان رضوی مثبت می‌شود. تصریح کرد: با کمال تاسف اکنون ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در بین ساکنان  استان خراسان رضوی در حال گردش است.

قلیان افزود: تعداد موارد جدید بستری شده و کل بستری‌شدگان کرونایی در استان خراسان رضوی طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن تغییر محسوسی نداشته است، اما با توجه به افزایش نتایج مثبت آزمایش‌های پی.سی.آر در موارد سرپایی ، خطر افزایش کرونا در این استان طی هفته‌های آینده احساس می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی روزانه ۱۳۰ نفر، تعداد کل بستری‌شدگان ۴۸۰ نفر و تعداد بستری‌شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای استان حدود ۱۷۰ نفر است که تغییر چندانی نسبت به دو هفته قبل نداشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق گزارش نرم‌افزار ماسک در حال حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، ۱۸ شهرستان در وضعیت آبی و بقیه در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند که تغییر خاصی نسبت به قبل نداشته است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.