نماینده چناران و بینالود در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز قانونی بین طرقبه وشاندیز با مشهد مشخص است و ادعاهایی که مشهد درباره تصرف برخی اراضی طرقبه و شاندیز دارد غیرفنی و غیرکارشناسی شده است.

 مرز قانونی بین طرقبه وشاندیز با مشهد مشخص است/ادعای جدید مشهد غیرفنی و غیرکارشناسی شده است

حسین امامی راد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: شهرداری مشهد بیش از ۱۱سال است که ادعا دارد ۵هزار هکتار از اراضی طرقبه و شاندیز متعلق به آنها است و در صدد تصرف آنها می باشد.

وی با بیان اینکه این ادعا غیر فنی و غیرکارشناسی شده است،  تصریح کرد: مرز طرقبه و شاندیز با مشهد از طریق تقسیمات کشوری از مدت ها قبل تعیین شده است و دو دغدغه مهمی که مردم طرقبه و شاندیز در زمان انتخابات از ما خواستار پیگیری بودند یکی موضوع ترافیک در جاده های این دو شهر به سمت مشهد و یا برعکس بود که اگرچه  پل پرتوی و توسعه آن تا حدودی این مسئله را برطرف کرده است اما همچنان ادامه دارد  و دوم همین اختلافی که بین مشهد و طرقبه شاندیز در موضوع مرز بندی و تقسیمات اراضی بود.

نماینده چناران و بینالود در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: ادعای شهرداری مشهد در حالی مطرح می شود که بسیاری از اراضی طرقبه و شاندیز مثل اراضی که به سمت  منطقه آب و برق و بلوار هاشمی رفسنجانی در تصرف شهر مشهد قرار گرفته است قبلا همگی متعلق به طرقبه و شاندیز بوده است و زمانی که  در تقسیمات کشوری این اراضی به شهر مشهد واگذار شد طرقبه و شاندیز  نیز بر مبنای قانون این موضوع را پذیرفت.

امامی راد افزود: اما شهرداری مشهد به تازگی مجددا ادعاهایی را مطرح و نه تنها نسبت به۵۰۰۰هکتار از اراضی طرقبه شاندیز، به بهانه ایجاد فضای سبز چشم طمع دوخته، بلکه اخیرا نسبت به بخشی از اراضی بلوک اردمه نیز که جزو شهرستان طرقبه شاندیز می‌باشد، مدعی است که این موضوع  نارضایتی‌هایی در بین کشاورزان آن منطقه ایجاد کرده است.این ادعا در حالی از سوی شهرداری مشهد مطرح شده است که قطعا نگاه آنها، ایجاد فضای سبز نیست، بلکه نگاهش انبوه سازی و  سودجویی می‌باشد.

وی  ادامه داد: حد و مرز طرقبه و شاندیز با مشهد بر اساس تقسیمات کشوری از یکدیگر مشخص است و در این زمینه با وزارت کشور، استانداری خراسان رضوی و مراجع قضایی استان نیز صحبت شده است و عنوان کرده ایم که مدارک و مستندات لازم برای مرز تقسیمات کشوری در هنگام شهرستان شدن طرقبه و شاندیز نیز وجود دارد که این مراجع نیز این موضوع را تایید کرده اند که ادعاهای مشهد در این باره غیرفنی و غیر کارشناسی شده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی  با بیان اینکه ما تابع قانون هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر قانون مرز بندی طرقبه و شاندیز با مشهد را مشخص کرده است و شهرداری مشهد صلاحیتی برای تعیین این مرزبندی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    آقای امامی همه ایرانی هستین وچون مشهد کلان شهر ایران است در آینده زیر مجمعه مشهد خواهد شد وبیشتر مشهدی ها به طرف طرقبه شاندیز زمین وخانه خریده اند چرا شما مرزبندی می نمایید