کارشناس مسائل بین الملل گفت: با توجه به اینکه فرانسه هم یکی از اعضای توافق برجام ذیل کشورهای اروپایی به شمار می رود دراین نشست حضور دارد، اما در همین حد و در چارچوب اختیارات و قدرت بازیگری خود حق اظهار نظر دارد نه فراتر از آن که بخواهد پای کشورهای دیگری از جمله عربستان سعودی را به بهانه‌های واهی به مذاکرات و نشست‌های هسته‌ای و برجامی ایران باز کند.

مکرون می‌خواهد با بازیگری در پرونده هسته‌ای ایران اعتبارش در نزد اروپایی‌ها را افزایش دهد

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص ادعای فرانسه برای حضور عربستان سعودی در مذاکرات برجامی ایران و سایر کشورهای عضو توافق برجام گفت : موضوع حضور فرانسه و باز کردن دست این کشور برای تصمیم در مساله برجام کار خطا و اشتباهی است به دلیل اینکه سوابق کشورهای اروپایی بخصوص فرانسه، در حوزه مسائل هسته ای بسیار روشن است.

وی دراین باره افزود: فرانسوی ها همواره علیه جمهوری اسلامی ایران به اشکال مختلف کارشکنی کرده‌اند. آنها بعد از خروج آمریکا از برجام مواضعی در برابر جمهوری اسلامی اتخاذ کردند که شباهت زیادی با مواضع آمریکا بر علیه ملت ایران داشت لذا سران فرانسوی در دشمنی با ایران دست کمی از سران آمریکایی ندارند.

کارشناس مسائل بین الملل دراین باره خاطر نشان کرد: در حقیقت به نظر می آید بین آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها تقسیم کاری برای تقابل با جمهوری اسلامی ایران به اشکال مختلف صورت گرفته است، لذا آقای مکرون در تلاش است تا جایگاه خود را به وسیله بازیگری در پرونده  جمهوری اسلامی در نزد اروپایی‌ها افزایش دهد.

وی دراین باره افزود:آقای مکرون بعد از روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا بر آن است تا خود را با این دولت هماهنگ تر کند تا بتواند نظر لطف آقای جوبایدن را به خود جلب کند. به هر حال جمهوری اسلامی ایران باید به صورت قاطعانه روی مواضع قبلی خود بایستند و با عنایت به چارچوب های برجامی و تحریمها که لغو کلیه تحریمهاست مسائل مورد نظر ایران را به گوش سایر اعضای برجام برساند.

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل درخصوص میزان حد و حدود بازیگری فرانسه در مساله برجام گفت: با توجه به اینکه فرانسه هم یکی از اعضای توافق برجام ذیل کشورهای اروپایی به شمار می رود دراین نشست حضور دارد، اما در همین حد و در چارچوب اختیارات و قدرت بازیگری خود حق اظهار نظر دارد نه فراتر از آن که بخواهد پای کشورهای دیگری از جمله عربستان سعودی را به بهانه های واهی به مذاکرات و نشست‌های هسته ای و برجامی ایران باز کند.

کارشناس سیاست بین الملل دراین باره تصریح نمود: قطعا ورود بازیگران جدید به عرصه پرونده برجام کاری غیر حقوقی و از نظر کارشناسی رویه خلافی است، لذا  نه تنها عربستان بلکه هیچ کشوری در مساله برجام که بین 5+1 منعقد شده حق ورود ندارند، بخصوص عربستان که دشمنی آشکاری نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد، موضوعی که روز به روز شفاف تر می شود چرا که اظهارات خطرناک سران سعودی نشان می دهد آنها تا چه میزان علاقمند به بر هم زدن روابط بین المللی و منطقه ای ایران اسلامی هستند.

سید رضا صدرالحسینی درپایان تاکید کرد: براین اساس ورود عربستان یا هر کشور دیگری به بحث برجام کاملا خلاف است و نباید درباره آنها صحبت کرد و جمهوری اسلامی ایران باید قاطعانه این موضوع را رد کند و در برابر کشورهایی که چنین پیشنهاداتی را مطرح می کنند بایستد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهرخ ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    اخه این مکرون چه هنری داره که بخواد افزایش بده بابا این کشورک های اروپایی رو این قدر بزرگ نکنید به والله که نعره شیرمردان ارتش و ودلاوران سپاه به گوش این مردک مکرون بخوره بلافاصله باید پمپرز بشه اخه چی دارن حیا ندارن ابرو ندارن، شرف ندارن......