دستیار مجازی معروف مایکروسافت به طور رسمی خدمات خود را در سیستم عامل های IOS و Android متوقف کرد.

Cortana مایکروسافت دیگر در iOS و Android پشتیبانی نمی‌شود

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، دستیار مجازی Microsoft Cortana در سیستم عامل های Android و iOS در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۱ رسماً خدمات را متوقف کرد، اما دستیار صوتی مایکروسافت در ویندوز ۱۰ همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

بدون کورتانا در iOS و Android

همانطور که در صفحه پشتیبانی Microsoft Cortana توضیح داده شده است، برنامه تلفن همراه Cortana دیگر پشتیبانی نمی‌شود. به علاوه، برنامه Cortana در گوشی هوشمند دیگر عملکردهای یادآوری را ارائه نمی‌دهد. اما برنامه Microsoft’s To Do می تواند به طور خودکار یادآوری ها، لیست.ها و وظایف Cortana را همگام سازی کند. مورد آخر را می‌توانید به صورت رایگان در iOS و Android بارگیری کنید.

کورتانا نسخه مایکروسافت سیری یا الکسا است، این یک دستیار شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند به سوالات پاسخ دهد و کارهای کوچک و بزرگ را انجام دهد. این اپلیکیشن موبایل به همین نام برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۸ راه اندازی شد، اما ظاهراً در طول عمر کوتاه آن هرگز به اندازه کافی طرفدار پیدا نکرده است و بنابراین مایکروسافت معتقد است که حفظ آن ارزشمند نیست.

در ژوئیه سال ۲۰۲۰، شرکت ردموندی اظهار داشت که در برنامه‌های کاربردی مایکروسافت به " دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی" تبدیل خواهد شد، و باید بیشتر تمرکز در زمینه "نوآوری و توسعه" باشد.

دستیار مجازی در بازار

طبق تحقیقات Grand View Research، در سال ۲۰۱۹، ارزش بازار ۳.۷ میلیارد دلار بوده است. با این حال، بسیاری از دستگاه ها در حال حاضر از دستیارهای مجازی به طور گسترده پشتیبانی و استفاده می کنند، از جمله آنها می‌توان به محصولاتی مانند تبلت، کامپیوتر و گوشی های هوشمند اشاره کرد. بنابراین طی چند سال آینده، ارزش بازار آن بسیار افزایش خواهد یافت.

عامل دیگری که باعث توسعه این بازار می شود این است که "دستیار مجازی هوشمند قادر به انجام طیف گسترده‌ای از نقش خدمات مشتری مانند سهولت در پیمایش، ارائه اطلاعات مربوط به محصول، کمک به مشتریان در پرداخت صورتحساب و انجام انتقال یا فرم‌های کامل و مستقیم به بانک‌ها و مؤسسات مالی است و از قبل دستیار مجازی را برای جذب مشتری بیشتر ادغام می.کنند. در این راستا، به نظر می‌رسد مایکروسافت از کاربرد سنتی Cortana به Enterprise تغییر کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.