با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، درج کلیه معاملات خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ کد رهگیری الزامی شد.

ثبت تمام معاملات مسکن و دریافت کد رهگیری الزامی شد

قدس آنلاین؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی طرح «جهش تولید مسکن»، مواد دیگری از این طرح را برری و تصویب کردند.

بر اساس ماده ۱۸ این طرح که با ۱۶۳ رأی موافق به تصویب نمایندگان رسید، «سازمان امور مالیاتی مکلف است مالیات آماده‌سازی، محوطه‌سازی، زیربنایی و روبنایی و ساخت مسکن کلیه برنامه‌های حمایتی مسکن را با قیمت ثابت به ازای هر واحد مسکونی که توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود، محاسبه کند».

نمایندگان همچنین با تصویب ماده ۱۹ طرح جهش تولید مسکن، مقرر کردند «در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، درج کلیه معاملات خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ کد رهگیری الزامی است».

ماده ۲۰ این طرح هم که در خصوص تهیه دستورالعمل ساخت مسکن هویتی و تدوین پیوست فرهنگی و زیست محیطی برای پروژه های تولید مسکن بوده است، به دلیل ابهام در نوع وظایف تعیین شده و ضمانت اجرای آن، با نظر رئیس جلسه و موافقت نمایندگان، برای رفع ابهام به کمیسیون عمران بازگشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.