خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابع آگاه از استعفای نخست وزیر کره جنوبی پس از سفرش به خاورمیانه و ایران خبر داد.

استعفای نخست‌وزیر کره جنوبی پس از سفر به ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت که چونگ سیه کیون نخست وزیر ٦٩ ساله کره جنوبی احتمالا پس از بازگشت از سفرش به خاورمیانه که شامل ایران نیز می شود، استعفا خواهد داد.

وی که یک کاندیدای احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری کره به شمار می آید، قرار است برای رایزنی درباره کشتی توقیف شده کره‌ای توسط ایران به تهران سفر کند.

 سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز دوشنبه در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با سفرنخست وزیر کره جنوبی به تهران گفت: چنین درخواستی از سوی کره جنوبی مطرح شده و ما از این موضوع استقبال کرده ایم و در حال تعیین جزئیات فنی این سفر هستیم و به محض اینکه انجام این سفر نهایی و قطعی شد زمان آن را اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم که نخست وزیر کره در جریان سفر به ایران حامل راه حل های عملی برای چگونگی آزادسازی منابع مالی بلوکه شده ایران در این کشور باشد. متاسفانه این موضوع (پول های بلوکه شده ایران از سوی کره و عدم انجام اقدامات از سوی دولت کره برای آزادسازی آن) روابط دو جانبه را تحت تاثیر خود قرار داده است. در واقع روابط دو کشور گروگان بی عملی کره ای ها در این زمینه قرار گرفته است و امیدواریم نخست وزیر کره همراه با راه حل هایی برای حل این موضوع به تهران سفر کند و قطعا این سفر می تواند در ارتقای روابط دوکشور نیز موثر و تاثیرگذار باشد.

وی همچنین گفت: روند در مورد آزادسازی پول های بلوکه شده ایران همانطور که پیش از این گفته ام روند کندی است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با تاکید بر اینکه نفتکش کره ای توقیف شده در ایران آزاد نشده است، گفت: وزارت خارجه بنا به درخواست کره جنوبی و وزارت خارجه این کشور و با توجه به سوابق کاپیتان، کشتی و نفتکش توصیه هایی را در مورد این نفتکش به مقام قضایی ارائه کرده است و مقام قضایی با نظر مثبت در حال بررسی این موضوع است و باید منتظر تصمیم مقام قضایی در این زمینه بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.