مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از بهره‌برداری فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس مشهد هم‌زمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس مشهد شهریورماه افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث فاز اول باغ‌موزه دفاع مقدس با اشاره به اینکه مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس با همراهی شورای شهر و شهرداری، استانداری و بنیاد نشر حفظ آثار دفاع مقدس ساخته می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم موزه دفاع مقدس استان را پیشروتر از سایر استان‌ها برپا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با قدردانی از اقدامات مجموعه شهرداری و شورای شهر در فراهم ساختن امکان ساخت این مجموعه گفت: هم‌زمان با سوم خرداد  شاهد افتتاح پارکینگ و ساختمان شماره۲ این مجموعه خواهیم بود.

وی تأکید کرد: امیدواریم فاز نخست این مجموعه تا هفته دفاع مقدس افتتاح شود و امسال نمایش دستاوردهای دفاع مقدس را در این مرکز فرهنگی برپا کنیم. 

احداث فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس  با ۳۰میلیارد تومان اعتبار

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس در مشهد خبر داد.

محمدحسین ودیعی با اشاره به اینکه در خصوص ایجاد این باغ‌موزه در دوره قبلی شورا اقداماتی انجام‌شده است، اظهار کرد: اگرچه تاکنون اجرای عملیات اجرایی این مجموعه به دلیل نبود اعتبار انجام‌نشده است، اما اکنون ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت این مجموعه اختصاص‌یافته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیات اجرایی در فاز نخست این باغ‌موزه در نظر گرفته‌شده است، ابراز کرد:مابقی اعتبار موردنیاز در دوره‌های بعدی و با همراهی ارگان‌های مختلف محقق خواهد شد.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: این باغ‌موزه رویدادهای دفاع مقدس را به نسل‌های آینده انتقال خواهد داد.

سید کمال‌الدین میرجعفریان با قدردانی از همه دست‌اندرکاران این پروژه معنوی، افزود: همه‌کسانی که از شهرهای مختلف می‌آیند می‌توانند از این موزه استفاده ببرند.

ورود شهرداری مشهد به احداث باغ‌موزه دفاع مقدس برای سرعت بخشی به آن بود

 شهردار مشهد نیز با اشاره به اینکه  ۵ سال قبل ۱۳.۵ هکتار از باغ ۱۰۰ هکتاری کوهسنگی در اختیار بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قرار گرفت، گفت:  در سال ۹۷ با توجه به روند کُند پروژه به آن وارد شدیم تا به روند احداث این مجموعه سرعت دهیم.

محمدرضا کلائی یادآور شد:  فاز اول در ۶.۵ هکتار از فضای اختصاص‌یافته هدف‌گذاری شده است که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

باغ‌موزه دفاع مقدس با الهام از باغ‌های ایرانی احداث می‌شود

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز با اشاره به اینکه  پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس که امروز شاهد آغاز عملیات آن هستیم، مدت زیادی بلاتکلیف مانده بود، گفت: ۱۳.۵ هکتار از عرصه کوهسنگی برای این پروژه قرار بود تخصیص داده شود که به دلایل مختلف تا اوایل سال ۹۸ اتفاق نیفتاد.

خلیل‌الله کاظمی افزود: با حضور سردار یوسفعلی‌زاده و شهردار و مساعدت شورای اسلامی شهر در سال ۹۷ عملیات اجرایی کتابخانه و ساختمان بیداری شکل گرفت.

وی بابیان اینکه حجم زیادی از فضای ۱۳.۵ هکتار این مجموعه در ۷ باغ در نظر گرفته‌شده است، بیان کرد: باغ پذیرایی، سنگی و آرامگاه ازجمله باغ‌ها هستند که یکی از این باغ‌ها، باغ‌موزه دفاع مقدس است‌.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه این طرح برگرفته از باغ ایرانی است و بر پایه باورهای فرهنگ شهادت و ایثار طراحی خواهد شد، ادامه داد:  در فاز یک، ۶ هکتار از ۱۳.۵ هکتار اجرا می‌شود که مدت‌زمان پیشنهادی ۶ ماه است اما تلاش می‌کنیم به هفته دفاع مقدس برسد.

وی با اشاره به اینکه ۲.۵ هکتار فضای پارکینگی با ظرفیت ۶۵۰ جای پارک طراحی‌شده است، ابراز کرد: ۳ هکتار فضای سبز و مابقی باغ‌راه‌های ایرانی با تأکید بر حفظ هویت پارک خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.