سرپرست وزارت خارجه گفت: سیاست خارجی نظام بر اساس یک عقلانیت راهبردی ترسیم و تدوین شده و وزارت خارجه بر اساس آن چارچوبی که ترسیم شده و چارچوب کلی آن باید در شورای عالی امنیت ملی و توسط رهبر انقلاب تایید نهایی بشود، عمل می‌کند.

سرپرست وزارت خارجه: قطب‌نمای سیاست خارجی کشور با تغییر افراد تغییر نمی‌کند

علی باقری در حاشیه مراسم ترحیم شهید امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران ادامه داد: چارچوب‌ها و جهت‌گیری‌ها مشخص است و با تغییر افراد دچار تحول و تغییر نخواهد شد.

باقری ادامه داد: هنر و توانایی و هوشمندی و تجربه و بازیگردانی و بازی‌سازی افراد در میدان دیپلماسی قاعدتا می‌تواند متفاوت باشد ولی این به این معنی نیست که قطب‌نمای سیاست خارجی کشور دچار تغییر و تحول بشود.

وی افزود: حضرت آقا در دیدار با رهبران برخی کشورها که به تهران آمده بودند تصریح کردند که دولت با قوت، صلابت، اقتدار و مسئولیت کامل همان مسیر را ادامه خواهد داد.
لذا مسیر ما در عرصه‌های مختلف همچنان به قوت ادامه پیدا می‌کند.

سرپرست وزارت خارجه تاکید کرد: سیاست همسایگی یک سیاست مقطعی و تاکتیکی نبوده؛ سیاست راهبردی نظام بوده که البته ایده و چارچوب اولیه آن توسط دولت آقای رئیسی ارائه شده ولی حضرت آقا بارها علنا آن را مورد تاکید و تایید قرار دادند. این در واقع سیاست قطعی و راهبردی نظام است و عقلانیت راهبردی این را حکم می‌کند که در سطح منطقه باید تنش‌زدایی با همه همسایگان در دستور کار اول مان باشد. بهترین دلیل بر این که این نگاه و رویکرد موفق بوده مقایسه امروز با زمان آغاز به کار دولت آیت‌الله رئیسی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.