معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد گفت: ۳۵۷ واحد صنفی این شهرستان در پنج روز گذشته به علت بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اخطار کتبی گرفته، جریمه و یا مهروموم شده‌اند.

۳۵۷ واحد صنفی مشهد اخطار بهداشتی گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، احمد ریواده اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد واحدهای صنفی مشهد در گروه یک شغلی قرار دارند و با توجه به وضعیت قرمز کرونا فقط این گروه مجاز به فعالیت هستند.

وی گفت: بر اساس گزارشهای پنج روز گذشته علاوه بر اینکه به چهار هزار و ۸۱۷ واحد صنفی متخلف در مشهد تذکر شفاهی داده شد، ۱۴۲ واحد با اخطار کتبی و ۸۷ واحد صنفی نیز با جریمه مواجه شده‌اند و همچنین ۱۲۸ واحد نیز مهروموم شدند.

ریواده ادامه داد: طی هفته گذشته ۲۵ تیم مشترک از اصناف و نهادهای نظارتی و بهداشتی فعالیت کسب و کارها را زیر نظر گرفته اند که مطابق این بررسی ها ۶۹ درصد مشاغل شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

معاون فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: برخی اصناف علت رعایت نکردن پروتکلها را بی اطلاعی از اعمال محدودیتهای جدید کرونایی عنوان کرده بودند.

ریواده به نظارت بر سایر کسب و کارها و گروه های شغلی نیز تاکید کرد و گفت: ادارات، اماکن عمومی، زیارتگاه ها و مساجد و سایر فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی نیز رصد شده و تحت نظارت قرار گرفته اند، به عنوان نمونه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مساجد و زیارتگاه ها ۶۳ درصد بوده است.

وی گفت: رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح همه گروه های شغلی و اجتماعی به طور متوسط ۷۲ درصد است که البته هدف ما رسیدن به عدد مطلوب ۸۵ درصد است.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۱۱۲ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب ۹۶ اتحادیه است.

این شهرستان با ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه و ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا است و کلانشهر مشهد با مساحت ۳۵۰ کیلومترمربع و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان واقع است.

با شروع موج چهارم کرونا هم اکنون ۸۰ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی شامل مشهد و پنج شهرستان پرجمعیت دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و فقط گروههای شغلی یک شامل نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشندگان مواد پروتئینی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها و چاپخانه‌ها، تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی و مشاغل فنی مجاز به فعالیت هستند.

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شناسایی ۲۴ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید کرونا در کشور رکورد مبتلایان شناسایی شده روزانه شکسته شد و با فوت ۲۹۱ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۵ هزار و ۵۵ تن رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.