مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از ارائه خدمات متنوع پزشکی این مؤسسه به بیش از ۲۸۶ هزار زائر و مجاور در طول سال ۱۳۹۹ خبر داد.

بهره‌مندی ۲۸۶ هزار بیمار از خدمات مؤسسه درمانی آستان قدس

به گزارش قدس آنلاین، دکتر ناصر سرگلزایی خدمات ارائه شده در این موسسه را تشریح و اظهار کرد: این خدمات توسط بخش‌های مختلف دارالشفاء امام رضا(ع) و همچنین پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی مستقر در حرم مطهر رضوی ارائه می‌شود.

 

خدمت اورژانسی به ۵۴ هزار بیمار در حرم مطهر

وی افزود: حدود ۵۴ هزار بیمار اورژانسی در یک سال گذشته از خدمات رایگان و شبانه‌روزی پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در حرم مطهر استفاده کردند.

وی افزود: دو بخش شبانه‌روزی «پزشکان عمومی» و «تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی» در طبقه همکف دارالشفای امام رضا(ع) نیز در طول سال ۹۹ به ترتیب به بیش از ۶۱ هزار و ۶۰۰ بیمار و بر ۴۷ هزار بیمار خدمت‌رسانی کرده است.

 

حضور متخصصان رشته های مختلف پزشکی

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: همچنین بیش از بر ۲۶ هزار و ۴۰۰ بیمار از خدمات متنوع بخش «پزشکان متخصص» دارالشفاء در طول سال گذشته بهره‌مند شدند که بیشترین تعداد مراجعان مربوط به پزشکان متخصص زنان، ارتوپدی و داخلی و گوارش بوده است.

وی ادامه داد: متخصصانی در رشته‌های اطفال، مغز و اعصاب، قلب، پوست، گوش و حلق، عفونی، جراحی، انکولوژی، چشم، اورولوژی، غدد و روانپزشکی نیز در طول هفته در طبقه اول دارالشفای امام رضا(ع) به ویزیت زائران و مجاوران بیمار پرداختند.   

بستر مناسب برای همودیالیز و شیمی درمانی

وی ادامه داد: مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی با استفاده از ظرفیت دو واحد «همودیالیز» و «شیمی درمانی» دارالشفای خود به جمعی از بیماران صعب العلاج زائر و مجاور نیز خدمت‌رسانی می‌کند که این دو واحد در سال گذشته به ترتیب پذیرای افزون بر ۳۶۰۰ بیمار همودیالیزی و نزدیک به ۷۰۰ بیمار سرطانی بودند.

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی اضافه کرد: همچنین زائران و مجاوران این آستان مقدس از خدمات سایر بخش‌های دارالشفای امام رضا(ع) از جمله بینایی‌سنجی، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، نوار قلب، اورژانس، ماموگرافی، نوار مغز، OPG، اکوکاردیوگرافی، ادیومتری، تست ورزش و آندوسکوپی استفاده کردند.

 

خدمات دندانپزشکی برای ۱۹ هزار بیمار

دکتر سرگلزایی به خدمات ارائه شده در «پلی‌کلینیک دندان‌پزشکی» دارالشفاء امام رضا(ع) نیز اشاره کرد و گفت: این پلی‌کلینیک در طول سال ۹۹ به بیش از ۱۹ هزار بیمار خدمات متنوع دندان‌پزشکی شامل پروتز، ترمیم، جراحی، جرم‌گیری، معالجه ریشه، کشیدن دندان، رادیوگرافی، ایمپلنت و معاینه ارائه کرده است. همچنین با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در دوران شیوع بیماری کرونا، سیستم تهویه این پلی کلینیک به روزرسانی شد تا بستر مطمئن تری برای حضور بیماران فراهم شود.

مرکز سطح دو مقابله با کرونا

وی با اشاره به اینکه دارالشفای امام رضا(ع)، مرکز سطح دو مقابله با کرونا به شمار می‌آید، تصریح کرد: مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از ابتدای آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عموم بیماران از جمله بیماران مشکوک ابتلا به کرونا خدمت‌رسانی کرده است.

 

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.