اپل به امضای توافق نامه‌ای برای تولید اتومبیل‌های اپل با ال جی نزدیک است.

توافق‌نامه اپل با ال‌جی برای ساخت خودرو الکتریکی

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، مگنا بین‌الملل و ال‌جی و تأمین کننده خودرو کانادایی سرمایه گذاری مشترکی دارند، این سرمایه گذاری مشترک با نام "LG Magna Electronics Powertrain"  یا به سادگی  LG Magna e-Powertrain شناخته می‌شود. خبرهای تازه حکایت دارد که اپل و LG Magna e-Powertrain در آستانه امضای توافق نامه هستند، این غول تولیدی آمریکایی برای تولید ماشین‌های اپل با LG Magna e-Powertrain همکاری خواهد کرد و این در واقع می‌تواند اولین ماشین الکتریکی اپل باشد.

طبق اخبار منتشر شده، LG Magna e-Powertrain بسیار نزدیک به امضای قرارداد با اپل است و این شرکت مسئول تولید انبوه خودرو الکتریکی اپل خواهد بود. در حال حاضر، جزئیات قرارداد هنوز در مرحله گفت و گو است.

علاوه بر این، گزارش ها همچنین ادعا می کنند که خروجی تولید اولیه این خودرو الکتریکی نباید خیلی زیاد باشد، این بدان دلیل است که برنامه اپل برای استفاده از خودرو الکتریکی نسل اول خود برای ارزیابی تقاضای بازار است.

منابع ناشناس از این شرکت گفتند: از آنجا که شرکت‌های تابع گروه ال جی، از جمله LG Display ، LG Chem ، LG Energy Solution و LG Innotek، در زنجیره تأمین قطعات اپل گنجانده شده‌اند، اپل نگران هیچ گونه مسئله برای زنجیره تأمین قطعات و سایر لوازم نخواهد بود. این شرکت های وابسته ال جی توانایی تضمین تولید و تحویل سریع قطعات و اجزای مورد نیاز خودروهای اپل را دارند.

در این خصوص، ال جی رسماً هیچ اظهار نظری نکرده است.

ال جی منابع بیشتری برای صنعت خودرو خواهد داشت

LG Electronics پس از کنار گذاشتن رسمی بخش تلفن همراه خود، به درخواست‌های سرمایه گذاران پاسخ داده است، از ال‌جی نیز خواسته شده است عملکردی را از تجارت مربوط به قطعات خودرو انجام دهد. تحلیلگران گفتند که خروج ال جی از تجارت تلفن‌های هوشمند ممکن است حاشیه سود آن را افزایش دهد. بنابراین، بودجه بیشتری برای سرمایه گذاری در تجارت اتومبیل در اختیار خواهد داشت.

از آنجا که برند LG در بازار جهانی خودروهای الکتریکی محبوبیت و تجربه خاصی ندارد، برای نشان دادن تلاش‌های تحول خود به تلاش و توان بسیار رقابتی نیاز دارد. از این منظر، همکاری ال جی در مورد خودرو هوشمند اپل چندان فکر بدی نیست و می تواند در آینده این شرکت کره‌ای بسیار تأثیر گذار باشد. بر اساس گزارش ها، به محض توافق این شرکت ها نیز، جزئیات مربوط به تولید ماشین الکتریکی اپل را تعیین می‌کنند و احتمالاً اولین نمونه اولیه Apple Car را در اوایل سال ۲۰۲۴ ببینیم.

در اوایل سال جاری، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در حال بررسی قراردادی به ارزش حدود ۴ میلیارد دلار با کیا و هیوندای برای تولید خودروهای الکتریکی است. با این حال، تأیید رسمی هر دو شرکت نشان می‌دهد که آنها دیگر در مذاکره با اپل نیستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.