مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه دوره زمستان سال ۹۹ را نیمه اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد.

نیمه اردیبهشت ۱۴۰۰، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، احمدرضا مدبرنیا، مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در نشست مشترک مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با قدردانی از تمامی فعالان اقتصادی و مودیانی که در سال ۱۳۹۹، این نهاد را در پرداخت مالیات همراهی کردند، گفت: ما توانستیم بودجه استان را تامین کنیم و پارسال اولین سالی بود که پس از گذشت ۱۰ سال، بودجه خراسان رضوی توسط همین استان تامین شد و این امر منجر گردید تا معوقاتی که مربوط به ادارات بود، از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی پرداخت شود.
او با ابراز امیدواری که این روال امسال نیز ادامه یابد و در امر اشتغال و تولید استان مشکلی رخ ندهد، افزود: مودیان به این موضوع توجه داشته باشند و حداکثر تا پانزدهم اردیبهشت ماه، اظهارنامه خود را ثبت نمایند.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون تنها منبع درآمدی دولت، مالیات است، ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه، منابع نفتی و ارزی لازم را در اختیار نداریم و بیشترین تکیه بر درآمدهای مالیاتی بوده و این منبع درآمد، سال گذشته در کل کشور تحقق خوبی داشته است.

مدبرنیا با تاکید بر ضرورت حفظ تولید و اشتغال و حمایت از این حوزه برای عملیاتی شدن درآمد مالیاتی سال ۱۴۰۰ بیان کرد: در این راستا، حداکثر مساعدتی که در اختیار اداره کل مالیاتی استان باشد، به کار خواهیم بست اما فعالان اقتصادی هم باید در امر شناسایی فرارهای مالیاتی به ما کمک نمایند تا عدالت مالیاتی محقق گردد.

تشکیل اداره فرار مالیاتی برای شناسایی دلالان

او تصریح کرد: اداره‌ای در حوزه فرار مالیاتی تشکیل داده ایم و از مردم و فعالان اقتصادی تقاضا داریم تا در صورت اطلاع از فعالیت‌های دلالی و فرارهای مالیاتی، مراتب را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶ اطلاع دهند، همگان می‌توانند بدون درج هیچ نام و نشانی از خود، اطلاعات مربوط به افرادی که دلالی می‌کنند را اعلام نمایند، دلال بازی‌ها اولین صدمه را به بخش تولید و اشتغال می‌زنند و شناسایی این افراد در جلوگیری از فرار مالیاتی و برقراری عدالت در این حوزه موثر خواهد بود.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی تاکید کرد: در اردیبهشت ماه می‌توانیم برای افرادی که برگه مالیات قطعی‌شان تا ۳۱ خردادماه ۹۹ ابلاغ شده، ۷۰ درصد بخشودگی درنظر بگیریم و افرادی که اوراق مالیاتی‌شان از یکم تیرماه ۹۹ ابلاغ شده باشد نیز، اگر ظرف یک ماه مالیاتشان را پرداخت کرده باشند، مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی می‌شوند. مودیان می‌توانند از چنین تسهیلاتی استفاده کنند تا در اردیبهشت ماه بتوانیم بخشودگی جرایم را برای آن‌ها لحاظ نماییم.
مدبرنیا همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده شرکت‌هایی که مالیاتشان در خارج از استان پرداخت می‌شود، اظهار کرد: ۴۳ پرونده در سال گذشته در این خصوص وجود داشت که ۲۵ پرونده ارسال شده و در حال وصول مالیات آن‌ها هستیم. ۷ پرونده نیز مربوط به مودیان بزرگ است که مبلغ وصولی سهم استان از مالیات این شرکت‌ها هر ماه در خزانه استان قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.