در متن منتشر شده طرح شماری از نمایندگان برای جلوگیری از ورود خبرنکاران رسانه های آمریکایی و انگلیسی حامی تحریم ایران به کشور یک تکلیف و محدودیت عجیب هم برای رسانه های داخلی گنجانده شده.

پیشنهاد عجیب نمایندگان در طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های حامی تحریم به ایران

قدس آنلاین: نمایندگان مجلس طرحی را آماده کرده اند که بر مبنای آم از ورود خبرنگاران و نمایندگان رسانه های آ»ریکایی و انگلیسی حامی تحریم به ایران ممانعت بعمل اید.

در بندی از این طرح اما رسانه های داخلی نیز از انتشار اخبار رسانه های مذکور منع شده‌اند.

این منع و قید برای رسانه‌های داخلی در طرح مذکور  مشخص و تحدید شده به موضوعات خاص یا اخبار مربوط به تحریم نیست و به صورت عام آورده شده  شده ضمن اینکه برای متخلفان از این قانون مجازات تعزیری درجه چهار در نظر گرفته شده است.

این اتفاق جدید و بی سابقه ایست که در قانونی که مجلس به تصویب می‌رساند رسانه ها را از نقل اخبار از منابع رسانه‌ای منع و محدود سازد و می‌تواند در آینده مشکلات حقوقی و حرفه‌ای برای رسانه‌های داخلی بوجود آورد. اساسا هم به نظر نمی‌رسد اعمال محدودیت در نقل اخبار منابع خارجی بتواند کمکی به مقابله با جریان رسانه‌ای و تبلیغات و پروپاگاندای هدایت و حمایت شده آنها علیه کشور شود و حتی ممکن است درست رسانه‌های داخلی را در مقابله با این جنگ رسانه‌ای بسته و محدود سازد و به نظر می‌رسد مجلس باید در این زمینه با دقت بیشتر و مشورت با کارشناسان و مسئولان حوزه رسانه اقدام کند.

به گزارش قدس آنلاین متن پیشنهادی طرح مذکور به شرح ذیل است:

مقدمه (دلایل توجیهی):
با توجه به اینکه رسانه‌های خارجی به ویژه رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی علیه منافع ملی ایران اقدامات متعددی را انجام می‌دهند و عاملان اصلی رسانه‌های مذکور یعنی خبرنگاران در اقدامات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کشورهای اروپایی دارند، لذا برای مقابله با تحریم‌ها و جلو گیری از تشدید آنها ضروری است عاملان مؤثر در اقدامات ضد ایرانی، از فعالیت در ایران ممنوع شوند ورود آنها ممنوع گردد. لذا طرح ذیل به مجلس شورای اسلامی تقدیم‌ می‌شود:

عنوان طرح:
طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی حامی تحریم به کشور ایران
ماده واحده - ورود خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی حامی تحریم علیه کشور ایران به خاک جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و رسانه‌های داخلی مجاز به انتشار اخبار رسانه‌های مذکور نیستند.
تبصره 1- تخلف از احکام این قانون مستوجب مجازات تعزیری درجه چهار می‌باشد.
تبصره 2- آیین نامه اجرائی این قانون ظرف مدت دو ماه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارتخانه‌های امور خارجه، اطلاعات و دادگستری تهیه‌ می‌شود و به تصویب هیأت وزیران‌ می‌رسد.

اسامی امضا کنندگان طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی حامی تحریم به کشور ایران به شرح ذیل است:
حسینعلی حاجی دلیگانی - جعفر راستی - علیرضا نظری - سید جواد حسینی کیا - محمد تقی نقدعلی - سید محمد مولوی - ابراهیم عزیزی شیراز - احسان ارکانی - یعقوب رضازاده - احمد محرم زاده یخفروزان - حسین میرزائی - احمد دنیامالی - انور حبیب زاده بوکانی - رحمت اله فیروزی پوربادی - حسین حق وردی - مهدی سعادتی بیشه سری - مجید نصیرائی - بهروز محبی نجم آبادی – نصرالله پژمان فر - قاسم ساعدی - سید علی یزدی خواه - کیومرث سرمدی واله - کیوان مرادیان کوچکسرائی - سید محمدرضا میر تاج الدینی -‌هاجر چنارانی - موسی احمدی - پرویز اوسطی - رضا تقی پورانوری - رسول فرخی میکال - محمدرضا احمدی - علیرضا عباسی - علی اکبر بسطامی - علی اکبر علیزاده برمی – محمدصالح جوکار - فداحسین مالکی - حسن همتی - پروین صالحی مبارکه - عبدالجلال ایری - جلیل مختار - امانقلیچ شادمهر - رضا آریان پور

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.