مجموعه‌ی ۶ جلدی «قصه‌های احکام برای کودکان» با بهره گیری از زبانی ساده به بیان احکام عملی دین به کودکان می پردازد که از سوی به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به والدینی که دغدغه آشنا سازی کودکان با احکام دینی را دارند، معرفی و پیشنهاد می شود.

داستان هایی برای آموزش احکام عملی دین با بیان ساده برای کودکان

به گزارش قدس آنلاین، قصه‌های این مجموعه به قلم حجت الاسلام مرتضی دانشمند، نویسنده، شاعر کودک و نوجوان و پژوهشگر قرآنی برای آشناسازی کودکان۸ تا ۱۰ سال با مفاهیم دینی نوشته شده است. نویسنده سعی کرده با ارایه یک دوره از دستورالعمل های شرعی که آگاهی و عمل به آنها بر هر مسلمانی واجب است، با زبانی کودکانه مقدمات آشنایی این طیف سنی را به عنوان آینده‌سازان جامعه با فقه و فقاهت آماده کند و کودکان را برای انجام تکالیف دینی مهیا سازد.

«به باغ نماز خوش آمدید»، «جایزه پدربزرگ»، «نمازهای کلاغی»، «از طلا به طوطی»، «ملاقات با شیر» و «روزی که ماه دلش گرفت» نام‌های این مجموعه شش جلدی هستند فضای داستان ها، اغلب در مدرسه و به شیوه پرسش و پاسخ بین معلم و دانش آموزان اتفاق می‌افتد. مخاطب در داستان خوانی، خود را در قالب قهرمان داستان قرار می دهد و با آن همذات پنداری می‌کند. کودکان در این مجموعه با احکام عملی دین چون تقلید، تیمم، غسل، وضو، طهارت، پوشش، احکام نماز، قسم و وقف آشنا می شوند.

در بیان احکام دینی این مجموعه، براساس رساله توضیح المسائل سعی شده، مسائلی مطرح شود که مورد توافق مراجع باشد و اختلافی در آن نباشد. مطالب به گونه ای نوشته شده است که با توجه به مخاطب کودک، والدین نیز می توانند از آن استفاده کنند.

مجموعه ۶ جلدی «قصه‌های احکام برای کودکان» با تیراژ ۱۲ هزار نسخه در قالب کتاب های پروانه منتشر شده با استقبال خوب کودکان و نوجوانان در دو نوبت تجدید چاپ شده و جزء آثار پر فروش به نشر بوده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.