اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در حالی هم‌اکنون برای انجام رقابت‌های دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گوآ هند حضور دارند که این کشور طی روزهای اخیر رکورد جهانی ابتلا به کرونا را شکسته و همین موضوع ناراحتی زیادی برای هواداران این تیم و باشگاه‌های داخلی که در هفته‌های آینده با آن‌ها بازی دارند، به وجود آورده است.

ویروس کرونای هندی به جان لیگ برتر

طبق تصمیمات اتخاذ شده طی ۴۸ ساعت اخیر تمام پروازها از مبدا یا به مقصد هند و پاکستان ممنوع اعلام شد و همچنین وزارت بهداشت تاکید کرد دانشجویان و دیگر افرادی که قصد بازگشت از این کشورها به ایران را دارند، باید قرنطینه دو هفته‌ای را سپری کرده و آزمایش‌های لازم را انجام دهند تا ویروس جهش‌یافته و خطرناک‌تر هندی را به دیگر مردم منتقل نکنند.

در همین راستا سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای آنی به رئیسی معاون بهداشت این وزارتخانه، بر ضرورت قرنطینه کامل و انجام تست‌های مربوطه تیم فوتبال پرسپولیس پس از بازگشت از هند تأکید کرد.

سهیل مهدی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ گفت: قرنطینه باشگاه پرسپولیس پس از بازگشت از هند، بر اساس تصمیم وزارت بهداشت خواهد بود و بر اساس ابلاغ به این باشگاه اجرا می‌شود. سازمان لیگ نیز طبق روال، بر اساس تصمیمات وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر اقدام می‌کند.

با این شرایط قطعاً برنامه‌های لیگ برتر در هفته‌های آینده دچار وقفه خواهد شد و تاریخ دربی هم دست خوش تغییر می‌شود. این در حالی است که پیش از این پرسپولیسی‌ها خواهان تغییر زمان دربی تا یکسان شدن تعداد بازی‌های دو تیم بودند.

اما آنچه جای سوال ازAFC دارد این است که بر اساس کدام پیش بینی و مدیریت میزبانی بازی‌ها را به کشوری واگذار کرد که هم از لحاظ امکانات و زیر ساخت‌ها  و هم از نظر بهداشتی در خط قرمز قرار داشت؟ اگر بهانه ندادن میزبانی به ایران کرونا بود که هند با کرونای جهش یافته خطرناک‌تری دست به گریبان است؟AFC یک‌بار دیگر نشان داد تصمیماتش برای ایران کاملاً خصمانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.