مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: همزمان با آغاز هفته اکرام و اطعام ، دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین ۵۰۰مرکز نیکوکاری استان آماده همکاری با خیرین و نیکوکاران برای مشارکت در طرح اکرام ایتام و حمایت از ۶۲هزار فرزند یتیم و محسن خراسان رضوی هستند.

 توزیع دو میلیون اطعام برای محرومان خراسان رضوی /۶۲هزار فرزند یتیم و محسن استان در انتظار حمایت خیرین و نیکوکاران

حبیب الله آسوده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان  با همکاری خیرین، مراکز نیکوکاری ، هیات مذهبی ،آستان قدس رضوی، سپاه ،اوقاف، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، شهرداری مشهد و سایر مجموعه ها برای دو میلیون اطعام  افطار و سحر برای خانواده های نیازمند و محروم  استان برنامه ریزی کرده است.   

وی افزود:   همچنین توزیع بسته های معیشتی برای نیازمندان و محرومان  را از نیمه شعبان در سطح استان شروع کرده ایم و تا عید سعید فطر توزیع این بسته ها ادامه خواهد داشت و بنا داریم با کمک خیرین، مراکز نیکوکاری ، گروه های جهادی و مردمی ۱۰۰هزار بسته معیشتی را در این مدت تهیه و بین اقشار نیازمند توزیع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی ادامه داد: خیرین و نیکوکاران همچنین از طریق سامانه اطعام مهدوی# ۰۵۱*۸۸۷۷* و یا شماره کارت کمک مردم به وجوه شرعی و امانی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۲۳۷۳۵۵ می توانند کمک های خود برای اطعام و همچنین تهیه بسته های معیشتی را انجام دهند.

وی ادامه داد: از طرفی  در طرح اکرام ایتام ،  پویش ایران مهربان برنامه ریزی شده است و همزمان با ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و شروع هفته اکرام و اطعام ، در همه ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و مراکز نیکوکاری موضوع حامی یابی برای ایتام و محسنین خراسان رضوی آغاز خواهد شد که از مردم استان دعوت می کنیم در این طرح شرکت و حمایت خود را از این قشر جامعه اعلام کنند.

آسوده با بیان اینکه  حداقل مبلغ برای شرکت در این طرح و حامی یک فرزند یتیم یا محسن ، ماهیانه ۱۰هزار تومان  می باشد، افزود: حدود ۱۲هزارفرزند  یتیم و نزدیک به ۵۰هزار فرزند محسن  در استان وجود دارد که نیاز است حمایت از آنها افزایش پیدا کند زیرا در حال حاضر اگرچه همه ایتام استان حامی دارند ولی بنا داریم سقف و سرانه حمایت از هر کدام آنها را افزایش داده و طبق برنامه ریزی انجام شده به ۷۰۰هزار تومان در ماه برسانیم.

وی افزود: خیرین و نیکوکاران همچنین از طریق سایت اکرام ایتام به نشانیekram.emdad.ir می توانند  در این طرح ثبت نام کرده و  حمایت خود از فرزند یا فرزندان یتیم و محسنی را که انتخاب می کنند انجام دهند  تا پس از صدور  شماره کارت مجازی ، مبلغ واریزی آنها به صورت مستقیم به حساب  فرزند یتیم و یا محسن منتقل شود .

آسوده اظهار کرد: از مردم خیر و نیکوکار استان تقاضا داریم در روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان و در  شرایط فعلی که ویروس کرونا و همچنین تحریم های ظالمانه معیشت نیازمندان و محرومان را تنگ کرده است بویژه  در هفته اکرام و اطعام  در زمینه اطعام محرومین و نیازمندان، تهیه بسته های معیشتی و اکرام ایتام از طریق دفاتر کمیته امداد خراسان رضوی  و همچنین  ۵۰۰مرکز نیکوکاری استان کمک های خود را انجام دهند.

وی افزود: همچنین از  مردم استان درخواست می شود در عید سعید فطر ، فطریه زکات خود را  به شماره حسابی که از سوی دبیرخانه شورای زکات استان اعلام خواهد شد پرداخت کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن این فطریه ها در اختیار  نیازمندان و محرومان واقعی استان  قرار بگیرد.

انتهای پیام/

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.