معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ویروس جهش یافته هندی خواه ناخواه به کشور وارد می‌شود و مردم باید به جای وحشت و نگرانی، مقابله و اصول پیشگیری را جدی‌تر بگیرند.

باید پیشگیری را جایگزین وحشت از ویروس هندی کرد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان اول افزود: خطر سرایت ویروس هندی کرونا از همه انواع جهش یافته قبلی بیشتر است و مقابله با این بیماری نیازمند عزمی همگانی است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون موردی از ویروس هندی در خراسان رضوی مشاهده نشده است اما با وجود همه تدابیر اتخاذ شده،  احتمال ورود این ویروس به استان و کشور از طریق مبادی ورودی اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: اصول پیشگیری در انواع  ویروس جهش یافته مانند کرونای انگلیسی و آفریقایی یکی است، بنابراین مردم باید در مقابله با این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی و ممنوعیت‌های کرونایی و قرنطینه را بیشتر از گذشته رعایت کنند.
وی ادامه داد: ابتلا به کرونا در خراسان رضوی همچنان روند افزایشی دارد و این استان از نظر تعداد مبتلایان هنوز در موج چهارم به اوج قله نرسیده است و در دامنه به سر می برد.
وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد بستری شدگان کرونا در استان خراسان رضوی از مرز هزار و ۵۰۰ نفر گذشته است.
دکتر قلیان افزود: در بخش سرپایی روزانه چهار هزار و ۵۰۰ آزمایش کرونا شامل پی. سی. آر و رپید تست یا تشخیص سریع کرونا از موارد مشکوک انجام می سود که نتیجه بیش از ۳۰ درصد آنها مثبت است.
به گفته وی، همچنین نتیجه آزمایش پی. سی. آر ۶۰ درصد از بستری شدگان کرونا در خراسان رضوی مثبت است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با مرگ ۴۹۶ نفر از هموطنان مبتلا به کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته، امروز بالاترین میزان تلفات روزانه کرونا در ایران از زمان آغاز این همه گیری در اواخر بهمن ماه ۹۸ به ثبت رسید و شمار مجموع جانباختگان کرونا نیز از مرز ۷۰ هزار نفر گذشت.

با توجه به آمار جدید قربانیان کرونا در ایران که رکورد جدیدی است، ایران اکنون از نظر تعداد فوتی های کرونا بعد از هند (حدود ۲۸۰۰ نفر) و برزیل (حدود ۱۳۰۰ مرگ)، سومین کشور دنیا از نظر تعداد تلفات روزانه این ویروس کشنده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.