مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طرح آزمایشی مدیریت سرعت همزمان با ۲ استان دیگر در خراسان رضوی آغاز شد.

طرح آزمایشی مدیریت سرعت در جاده‌های خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری روز سه شنبه در مراسم افتتاح ویدیوکنفرانسی آغاز اجرای این طرح افزود: علاوه بر چهار جاده در استانهای اصفهان و مرکزی، ۲ محور چناران- قوچان - فاروج و نیشابور - سبزوار - کاهک محل اجرای پایلوت طرح کاهش تصادفات در خراسان رضوی هستند.

وی گفت: پس از اجرای برنامه های آموزشی، جمع آوری و تحلیل داده های ترافیکی و سرعت در این ۲ محور در دستور کار قرار می گیرد و پس از این موارد، مرحله اجرا در قالب اعمال قانون، اقدامات مهندسی و بازاریابی اجتماعی به اجرا درمی‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: این طرح مشاور بین المللی داشته و از سوی سازمان بهداشت جهانی در کشور اجرا می شود.

نصری به رابطه مستقیم کاهش سرعت و کاهش تصادفات اشاره کرد و افزود: ایجاد حفاظ و علائم جاده ای در قالب اقدامات مهندسی، اعمال قانون متخلفان با ارسال سریع پیامک و اعمال قانون متخلفان تکراری در بخش اعمال قانون و اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی در خصوص تصادفات به عنوان بازاریابی اجتماعی در قالب کاهش سرعت توسط متولیان جاده ای اجرا می شود و نتایج طرح به سایر استانها تعمیم داده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.