عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی درخصوص مرز میلک گفت: ما در خروجی کامیون‌ها هیچ توقفی نداریم و تمامی کامیون‌ها مستقیما از مرز خارج می‌شوند.

مرز میلک می‌تواند جایگزین مناسبی برای کاهش ترافیک در دوغارون باشد

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم عطایی در خصوص مزایای مرز میلک اظهار کرد: از فواید مرز میلک می‌توان به نزدیکی آن به بندرعباس و از طرف دیگر نزدیکی با مقاصد در مرزهای افغانستان اشاره کرد. این مرز می‌تواند جایگزین خوبی برای کاهش ترافیک‌ها در مرز دوغارون باشد.

وی افزود : بلافاصله پس از حادثه آتش سوزی در اسلام قلعه، انجمن خراسان با مدیر دفتر ترانزیت سیستان و بلوچستان و همچنین با صاحب منصبان افغان تماس گرفت و بدلیل حادثه رخ داده در اسلام قلعه، اطلاع داد که بارهای ارسالی از مرز میلک فرستاده خواهند شد. بیش از ۹۰ درصد کامیون هایی که حامل کالاهای ارسال شده به سمت افغانستان در مرز میلک هستند، کامیون‌های خود افغان‌ها هستند زیرا کامیون های ایرانی بنا به دلایلی از جمله توقفاتی که در آن مرز صورت می‌گیرد، تمایلی به حرکت در مرز میلک ندارند.  

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی در ادامه گفت : بعد از حادثه آتش سوزی اسلام قلعه، اوضاع بدتر شد. طوری که اگر قبلاً دویست دستگاه کامیون به سمت مرزها حرکت‌ می‌کرد به صد دستگاه رسید که برای صادرات چابهار و سایر شهرها استفاده می‌شد. سهم ترانزیت روزی ۱۰ الی ۲۰ کامیون بود و این متاسفانه باعث دپو بیش از هزاران کانتینر در ایام عید در بندرعباس شد.

عطایی همچنین عنوان کرد : در این باره رایزنی‌هایی با معاونت اقتصادی سیستان و بلوچستان، خانم دکتر زنگنه و معاونت ایشان خانم سلیمی انجام شد اما متاسفانه به سرانجام نرسید. سپس با هماهنگی با سازمان پایانه و انجمن نیرو توانستیم در ایام عید نزدیک ۳۰۰ الی ۴۰۰ دستگاه بفرستیم که مقداری از کالاها را ارسال کند اما باز هم مشکلی حل نشد و همچنین کرایه‌ها تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت پیدا کردند.

وی ادامه داد : بعد از این مسائل پیش آمده، جلسه هماهنگی توسط خانم دکتر زنگنه و مسئولان مرزی میلک برگزار شد و توافق بر این شد که روزانه ۳۰۰ دستگاه کامیون فعلاً وارد ایران شود و ساعت کاری به ۱۰ شب ارتقا پیدا کند و از طرفی هزینه هایی توسط انجمن های خراسان و انجمن شرکت حمل و نقل سیستان و بلوچستان پرداخت شد تا ماشین زیادی وارد ایران شود و کانتینرها در بندرعباس توقف پیدا نکنند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی توضیح داد: پس از تصمیمات اخذ شده در این جلسه، حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ ماشین افغان وارد ایران می‌شدند اما برای ترانزیت آمار ورودی کامیون‌ها خیلی کم بود.

عطایی گفت: متاسفانه هنوز هم مشکلات پابرجاست و با توجه به پیگیری‌های انجام شده سازمان‌های پایانه استان و سازمان‌های مربوطه متاسفانه مشکل کامیون‌ها علت آن مرزبانی‌هایی بود که سرپل بازرسی می کردند و ماشین هایی که مشکل داشتند را به داخل افغانستان می‌فرستادند  و این عمل باعث ورود کم کانتینرها به سمت ایران می‌شد با تماس‌هایی که با رئیس انجمن نیمروز داشتیم تقاضا کردیم به بحث ترانزیت اهمیت بدهند و تعداد کامیون‌های ترانزیتی بیشتری بفرستند ولی متاسفانه تا کنون چیزی عملی نشده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.