کارشناس مسائل بین‌الملل و تحلیلگر سیاست خارجی گفت: اصلاح طلبان می‌کوشند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را به گونه‌ای هدایت کنند که منبعد هنجارهای نظام سلطه جهانی و جایگاه ونقشی را که این نظام بر عهده ایران می‌گذارد، بپذیرد و فقط در آن چارچوب بازی کند.

اهداف پیدا و پنهان انتشار فایل صوتی محرمانه دولت چیست؟

قدس آنلاین: علی عبدی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاست بین‌الملل در خصوص فایل صوتی مربوط به وزیر خارجه کشور گفـت: مسأله ظریف گیت یا به عبارت بهتر رسوایی ظریف گیت را اینگونه می‌توان تحلیل کرد که دولت اصلاح طلبان تلاش می‌کند تا به اشکال مختلف هدف‌های سیاسی خود را در کشور محقق کند. به هر حال تاکنون ابعاد و زوایای این فایل صوتی و درز آن به رسانه سعودی‌ها برای ما کاملاً روشن نشده است که به این موضوع بپردازیم، اما این موضوع حتماً لایه‌های زیادی دارد که باید به صورت قاطع یک به یک آنها بررسی شود.

وی در این باره افزود: بنده معتقدم این موضوع را فقط از لایه داخلی نباید مورد بررسی قرار داد، چرا که انتشار این فایل صوتی فقط ناظر به برتری اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری نیست بلکه این موضوع فراتر از مسائل سیاست داخلی است.

علی عبدی در این باره خاطر نشان کرد: آنچه که از مجموعه ماجرای فایل صوتی آقای ظریف می‌توان درک کرد این است که این دولت پروژه کلانی برای جمهوری اسلامی در نظر گرفته که تلاش می‌کند از اینجا آن را کلید بزند، لذا قابل پیش بینی است که آنها تلاش می‌کنند تا  پروژه کلان‌تری که یک سر ماجرای آن داخلی و سر دیگر خارجی است را به نتیجه برسانند.

تحلیلگر مسائل بین الملل دراین باره توضیح داد: در سر نخ داخلی ما با یک جریان و شبکه سیاسی امنیتی مواجه هستیم که این شبکه به شدت به دنبال مهندسی داخلی ایران در عرصه سیاست خارجی است؛ یعنی آنها تلاش می کنند تا چیدمان سیاست داخلی ایران را از معبر طراحی سیاست خارجی به سمتی ببرند که ایران را از یک رژیم ونظام انقلابی اسلامی که با سیستم سلطه جهانی دچار تعارض جدی است، به یک نظام غیر انقلابی تبدیل کنند.

علی عبدی دراین باره تصریح نمود: اصلاح طلبان می‌کوشند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را به گونه ای هدایت کنند که منبعد نرم ها و هنجارهای نظام سلطه جهانی را بپذیرد و جایگاه ونقشی هم که نظام سلطه بر عهده ایران می گذارد را بپذیرد و فقط در آن چارچوب بازی کند. یعنی این جریان کوشش می کند تا از نظام جمهوری اسلامی ایران، یک رژیم عرفی و درون سیستمی ایجاد کند تا نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام انقلابی بر سیستم سلطه جهانی را به نظام غیر انقلابی درون سلطه جهانی تبدیل کند، یعنی پیشبرد یک پروژه کلان با ماجرای ظریف گیت که البته درطی هشت سال اخیر با شدت در کشور انجام شده است.

علی عبدی در پایان خاطر نشان کرد: البته به لحاظ  امنیتی هم باید به این مسأله مهم ورود کنیم که اصولاً این فایل صوتی که دولت آن را محرمانه می‌داند چگونه منتشر شده، چه کسانی برای منتشر کردن و رساندن آن به دست تلویزیون ایران اینترنشنال برنامه ریزی کرده‌اند و اینکه این فعالیت‌ها ذیل کدام نهاد وچه تیمی همه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.