گفتنی است در آخرین روز از هفته گذشته درحالی‌که مأموران انتظامی تصمیم داشتند تا برخی از نقاط تصرف‌شده در حریم رودخانه «کهمان الشتر» را آزادسازی کنند متأسفانه مورد حمله برخی مهاجمان و ضرب‌وجرح از طرف برخی افراد معاند قرار گرفتند.

ماجرای کهکان الشتر از درگیری تا دستگیری؛ حافظان منابع طبیعی زمین‌خوار از آب درآمدند

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: منطقه گردشگری کهمان سلسله به دلیل آب‌وهوای خوش در سال‌های اخیر ساخت‌وساز غیرقانونی در این منطقه افزایش‌یافته است.

در اجرای حکم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سلسله مبنی بر اینکه چندین هکتار از اراضی ملی در اطراف سراب کهمان به‌صورت غیرقانونی توسط اهالی منطقه تصرف‌شده و حکم خلعیت آنان صادرشده بود نیروی انتظامی جهت اجرای حکم مقام محترم قضایی وارد عمل شد که چند نفر از اراذل‌واوباش با سلاح ساچمه‌زن به‌صورت نیروی انتظامی و مردمی که تجمع کرده بودند مبادرت به تیراندازی کردند و در این حادثه چند نفر از کارکنان نیروی انتظامی و اهالی محلی مجروح  شدند.

آن‌گونه که منابع محلی می‌گویند زمانی که مأموران یگان ویژه نیروی انتظامی با همکاری دستگاه قضا و سایر مسئولان برای اجرای مرحله دوم رفع تصرفات به منطقه مراجعه می‌کنند با واکنش دفاعی اهالی کهمان که خود را به انواع سلاح سرد و گرم تجهیز کرده بودند مواجه می‌شوند.

گفتنی است این موضوع موجب شد تا انتشار تصاویر این صحنه و درگیری نیروی انتظامی با متخلفان به صدر بازدیدهای شبکه‌های مجازی برسد.

بسیاری از گروه‌های تلگرامی که پس از ثانیه‌هایی تصاویر و فیلم‌های برداشت‌شده آن‌ها در شبکه‌های معاند خارجی به‌شدت تکثیر شد از به‌گونه‌ای وانمود کردند که نیروی انتظامی مردم را به گلوله بسته است.

در این خبرها چنین گزارش شد که نیروی انتظامی به کشاورزان هجوم برده و آن ر به ضرب گلوله مجروح کرده است و لذا اصل ماجرا مبنی بر زمین‌خواری و تصرف حریم رودخانه و نیز حضور نیروی انتظامی برای دفاع از منابع ملی مخفی شد.

کهمان کجاست

شهرستان سلسله یکی از شهرهای کوچک و خوش آب‌وهوای لرستان است که به‌واسطه هوای خنک تابستانی و طبیعت بکر و بی‌نظیرش، هرساله علاقه‌مندان بسیاری از اقصی نقاط کشور به این شهر کوچک سفر می‌کنند.

مناطق  نمونه گردشگری کهمان ، سراب زز، سراب هنام، بستام و رودخانه و منطقه گردشگری «کاکارضا» از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سلسله هستند که در سال‌های اخیر به دلیل تصرفات گسترده به حریم و بستر رودخانه، کاشت درختان گردو در اراضی ملی بدون کسب مجوز از منابع طبیعی و قطع درختان ارزشمند بلوط توسط سودجویان، این منطقه گردشگری بیشترین آسیب را دیده است. 

از طرفی حصار کشی و فنس کشی‌های صورت گرفته توسط مالکان باغ‌ها در این منطقه نمونه گردشگری باعث شده تا گردشگرانی که قصد بازدید از این منطقه رادارند با مشکل مواجه شوند.

گرچه در سال‌های گذشته اقداماتی در خصوص رفع تصرف از اراضی ملی منطقه کهمان شده است ولی به دلیل عدم نظارت کافی این اراضی دوباره از طرف افراد محلی و برخی سودجویان به تصرف درآمده است. 

رد پای برخی از مسئولان در زمین‌خواری

دادستان عمومی و انقلاب سلسله در همین رابطه بابیان اینکه بررسی جزییات پرونده‌های زمین‌خواری و کوه خواری در منطقه گردشگری کهمان نشان می‌دهد برخی افراد بانفوذ در این تصرفات نقش دارند در جمع خبرنگاران گفت: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد که در پرونده کهمان، سه قطعه زمین غیرمجاز متعلق به یکی از مدیرانی است که خود متولی حفاظت و حراست از منابع طبیعی و ملی است.

وی افزود: در این میان هستند افرادی که در جایگاه‌های حقوقی مختلف فعالیت دارند و به‌اصطلاح از ذی‌نفوذان منطقه هستند و در ماجرای درگیری در کهمان نیز نقش داشتند.

وی ادامه داد: در سراب کهمان ۳۸ هکتار منابع طبیعی و ملی تعریف‌شده که از این میزان، برای پنج هکتار توجیهات قانونی وجود دارد و ۳۳ هکتار آن، به‌صورت غیرقانونی در تصرف اهالی منطقه، برخی مدیران و برخی افراد ذی‌نفوذ است.

دستگیری مدیران گروه‌های تلگرامی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلسله گفت: تمام کسانی که به هر نحوی در ارتباط با وقایع اخیر «کهمان» خوراک شبکه‌های معاند نظام را فراهم کردند شناسایی و امروز در این راستا فردی که از نزدیکان مسئولان شهرستان بود، بازداشت شد.

یونس آزاد پور اظهار کرد: طی روزهای گذشته اتفاقاتی در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های فعال در این فضا افتاد که به‌هیچ‌وجه زیبنده مردم سلسله نبوده و نیست.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد معلوم‌الحال با نشر تصاویر و مطالبی اقدام به تشویش اذهان عمومی ،نشر اکاذیب و خوراک دادن به رسانه‌های معاند و ضد نظام در جهت تضعیف نظام مقدس اسلامی کردند که دستگاه قضا با تمام توان و تشکیل گروه ویژه اقدام به دستگیری ۶ نفر از مدیران و آدمین های فضای مجازی کرد.

آزاد پور بیان کرد: امروز هم یک نفر از مدیران گروه‌های تلگرامی که منتسب به یکی از مسئولان شهرستان است دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در این خصوص ۶ نفر روانه زندان شده‌اند، افزود: این مدیر گروه تلگرامی که منتسب به یکی از مسئولان است دستگیر و پس از تفهیم اتهام روانه زندان خواهد شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.