۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 750258

روستای مهدی‌آباد با دو کیلومتر فاصله، نزدیک‌ترین آبادی به مرکز شهرستان صالح‌آباد است، اما همچنان از درد فقر و محرومیت رنج می‌برد و نیازمند توجه و مساعدت بیشتر مسئولان است.

«مهدی‌آباد» روستایی محروم در یک قدمی صالح‌آباد

اهالی روستای مهدی‌آباد با بیان این مطلب می‌گویند: نبود تلفن ثابت، تخریب بستر رودخانه، نبود کار و سرمایه برای خرید علوفه و آلودگی و گرد و غبار ناشی از فعالیت کارخانه آسفالت شهرداری صالح‌آباد که موجب بیماری‌های تنفسی برای اهالی، خشکیدن سبزیجات و مزارع اطراف روستا شده سبب بروز مشکلات زیادی برای اهالی روستا شده است.

دهیار روستای مهدی‌آباد با تأیید گلایه‌های مردمی می‌گوید: حدود چهار سال است که تلفن‌های ثابت این روستا قطع است و هیچ پاسخی از سوی مخابرات اعلام نشده که با توجه به فاصله کم به مرکز شهرستان، همچنین تقدیم هشت شهید به انقلاب و بحث دولت الکترونیک ایجاب می‌کند به گوش مسئولان رسانده شود و چاره‌اندیشی کنند.

براتعلی خالقی می‌افزاید: مکاتبات و پیگیری‌های زیادی با فرمانداری، بخشداری و مخابرات شهرستان انجام داده‌ایم اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم در حالی که این روستا ۸۲خانوار و ۳۰۰ نفر جمعیت دارد و چهار سال است که مخابرات تماس می‌گیرد و می‌گوید اگر آبونمان تلفن ثابت را پرداخت نکنید سلب امتیاز می‌شوید و متأسفانه تعداد زیادی از اشتراک‌های تلفن ثابت را هم به روستای همجوار ما (جهان‌آباد) فروخته‌اند.خالقی همچنین خطاب به مسئولان بنیاد شهید تربت‌جام و شهرستان صالح‌آباد تأکید کرد: وضعیت مزار شهدای روستای مهدی‌آباد در کنار جاده صالح‌آباد- تربت‌جام چندان مطلوب نیست و مورد کم‌لطفی تخصیص اعتبار و بودجه قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی روستای مهدی‌آباد هم می‌گوید: مشکل مهم دیگر روستای ما، بحث برداشت غیراصولی و غیرقانونی شن و ماسه از بستر رودخانه مهدی‌آباد توسط شهرداری صالح‌آباد است، گرچه آب منطقه‌ای تربت‌جام مجوز برداشت قسمتی از بستر رودخانه را داده اما شهرداری حریم را رعایت نمی‌کند و از حد و مرز تعریف شده برداشت نمی‌کند بنابراین اوضاع بستر رودخانه به شکلی شده که اگر سیلاب طغیان کرده و جاری شود، بی‌شک قنات روستا از بین خواهد رفت و نیاز اساسی به لایروبی خواهد داشت.

احمد قاینی می‌افزاید: متأسفانه شهرداری صالح‌آباد تمامی نخاله‌های شن و ماسه کارخانه شن‌شویی را داخل بستر رودخانه ریخته و سبب تغییر مسیر آب رودخانه شده است. جای پرسش است که وقتی آب منطقه‌ای شهرستان تربت‌جام، معدن ماسه را به شهرداری صالح‌آباد می‌فروشد و درآمد کسب می‌کند، چرا هزینه‌های لایروبی بستر رودخانه و ساخت دیوار ساحلی را برای محافظت قنات پرداخت نمی‌کند؟!

وی یادآور شد: کارخانه آسفالت شهرداری صالح‌آباد هم گرچه مدتی خاموش است اما غیرقانونی و موجب گلایه‌مندی اهالی روستاست و از سویی محیط زیست هم اعلام کرده هر زمان که کارخانه را روشن کردند اطلاع دهید تا پلمب کنیم، گرچه مکاتبات و پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم اما تغییری در جانمایی کارخانه آسفالت انجام نشده است!

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تربت‌جام هم به خبرنگار ما می‌گوید: کارخانه آسفالت شهرداری صالح‌آباد به عنوان یک واحد آلاینده بارها و بارها اخطاریه دریافت کرده و به دادگاه معرفی شده و همچنان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفته و شهرداران اسبق هم بارها و بارها قول داده‌اند. جواد دامن‌پاک افزود: یا باید کارخانه آسفالت پلمب شود که در این صورت طرح‌های عمران شهری با مشکل مواجه می‌شود و یا باید فیلتر نصب شود که شهرداری‌ها به دلیل کمبود اعتبارات حتی حقوق و دستمزد نیروها را ندارند و کمبود بودجه را بهانه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.