معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: تبلیغات غیرمجاز تورهای گردشگری در فضای مجازی از طریق کمیته نظارت بر تورهای گردشگری خراسان رضوی رصد می‌شود.

تبلیغات تورهای گردشگری در فضای مجازی رصد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در دومین مرحله از اجرای طرح برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری خراسان رضوی از فعالیت یک تور گردشگری غیرمجاز به مقصد سد کارده مشهد جلوگیری شد.
او افزود: با توجه به ممنوعیت برگزاری تور در ماه مبارک رمضان، وضعیت حاد شیوع ویروس کرونا در استان و وضعیت قرمز کرونایی در بیشتر مقاصد گردشگری و نداشتن مجوز فعالیت با این تور گردشگری غیرمجاز برخورد شد.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این تور غیرمجاز شامل ۲ دستگاه مینی‌بوس و ۳۰ نفر بود که پس از برخورد، پرونده فرد متخلف به مرجع انتظامی ارجاع داده شد تا پی‌گیری‌های قضایی مربوط به آن انجام شود.
بید خوری بیان کرد: در دومین مرحله از اجرای طرح برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری خراسان رضوی، نماینده پلیس امنیت اخلاقی، نمایندگان انجمن صنفی دفاتر و راهنمایان گردشگری نیز حضور داشتند.
او  با بیان این‌که با کسانی که اقدام به ایجاد کانال در فضای مجازی کرده و بدون رعایت موازین قانونی و اخلاقی تور برگزار کنند، برخورد می‌شودتصریح کرد: کمیته نظارت بر تورهای گردشگری تبلیغات غیرمجاز تورهای گردشگری را در فضای مجازی رصد کرده و اقدامات قانونی را برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها به صورت اداری و میدانی انجام می‌دهد.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به تضمین برگزاری تورهای گردشگری از طریق دفاتر و شرکت‌های مجاز اشاره و تاکید کرد: فرآیند دریافت مجوز فعالیت دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی به نحوی است که افراد ملزم به گذراندن دوره‌های مربوط هستند و پس از تکمیل مدارک باید ضمانت‌های بانکی لازم را به اداره کل ارائه کرده و پس از تایید صلاحیت‌های لازم پروانه بهره برداری بگیرند.
او ادامه داد: مسئولیت برگزاری تورهای گردشگری نیز با مدیران عامل شرکت‌ها و دفاتر خدمات گردشگری و راهنمایان گردشگری است و در صورت عدم ارائه خدمات قانونی مندرج در قرارداد، باید پاسخگوی شکایات گردشگران باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.