خطیب حرم مطهر رضوی گفت: انفاق در راه خدا موجب فزونی و برکت اموال انسان می شود.

انفاق در راه خدا موجب فزونی و برکت مال می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی که در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، ‌گفت: صدقه دادن و انفاق در راه خدا یکی از توصیه های اکید دین مبین اسلام است.

وی تصریح کرد: در روایات اسلامی از انفاق در راه خدا و صدقه دادن به عنوان کفاره گناهان یاد شده است بنابراین اگر کسی اموال خود را در راه خدا انفاق کند خداوند نیز گناهان او را می بخشد و او را مورد رحمت و مغفرت خود قرار می دهد.

وی ابراز کرد: در قرآن کریم سفارش شده است که صدقات خود را در درجه اول به ارحام و خویشاوندان نیازمند پرداخت کنیم و چنانچه که در میان اقوام و خویشاوندان نیازمندی وجود نداشت می توانیم صدقات را به فقرا و مستمندان جامعه پرداخت کنیم.

حجت الاسلام حسینی قمی عنوان کرد: در قرآن کریم آیات بسیاری در مورد انفاق آمده است و واژه «انفاق» حدود هفتاد بار تکرار شده، البته این به آن معنا نیست که خداوند در تامین نیاز بندگان خود ناتوان است و از ما کمک می خواهد بلکه خداوند می خواهد به این وسیله میزان ایمان ما را بسنجد و ما را مورد آزمایش قرار دهد.

وی بیان کرد: قرآن کریم نه تنها به توانگران و افراد ثروتمند جامعه، بلکه حتی به فقرا نیز توصیه به انفاق کرده است. سفارش شده کسانی که خودشان از نظر مالی دچار مشکل هستند نیز آنچه در توان دارند در راه خدا انفاق کنند چرا که این انفاق موجب فزونی و برکت مال آنها خواهد شد.

خطیب حرم رضوی با تاکید بر اینکه پرداخت صدقه باید با حفظ احترام و آبروی افراد باشد، اظهار کرد: برای رعایت این نکته می توان صدقات خود را به صورت ناشناس و یا به صورت هدیه به طرف مقابل بدهیم تا علاوه بر پرداخت صدقه، شان او هم حفظ شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.