معاون استاندار و فرماندار سبزوار گفت: حل مشکلات کارگران به عنوان مجاهدان عرصه تولید و جهاد اقتصادی، گامی موثر در مسیر پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی از آن است.

حل مشکلات کارگران مانع‌زدایی از تولید است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجتبی علوی مقدم  در نشست با جامعه کارگری شهرستان سبزوار با گرمیداشت هفته کار و کارگر افزود: یکی از لازمه های رونق تولید و جهش اقتصادی، توجه به معیشت و اقتصاد کارگران و صنعتگران است.

وی تصریح کرد: کارگران جایگاه ویژه ای در جامعه دارند، این قشر زحمتکش برای پویایی و حرکت چرخ‌های صنعت و اقتصاد کشور از جان و هستی خود مایه گذاشته‌اند.

فرماندار سبزوار گفت: تلاش و پشتکار کارگران در پیشگاه خداوند متعال اجر دارد و مردم هم قدردان زحمات کارگران هستند و مسوولان نیز باید به وضعیت کارگران توجه لازم را داشته باشند.

علوی مقدم  افزود: زیربنای رشد اقتصادی هر کشوری با تلاش و جدیت کارگران محقق می شود لذا باید نسبت به رفع مشکلات آنها و ساماندهی معیشت و اقتصاد کارگران توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته، مشکلات زیادی را به ویژه برای کارگران و بخش اصناف ایجاد کرده است که در این راستا تاکنون تسهیلاتی به مشاغل متضرر از کرونا پرداخت شده است.

رییس اداره تامین اجتماعی سبزوار نیز در این مراسم گفت: هم اینک سه هزار و ۵۱۷ کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت فنی و حرفه‌ای در این شهرستان از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

حمیدرضا امینیان افزود: کارگران ساختمانی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و  هم اکنون هیچ کارگر ساختمانی در این شهرستان که درخواست بیمه داشته باشد در صف انتظار قرار ندارد.

وی اضافه کرد: اداره تامین اجتماعی سبزوار،   پس از تایید کارگران ساختمانی از سوی انجمن صنفی کارگران، هیچ محدودیتی برای بیمه کردن آنان ندارد.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.