دیپلمات‌های روپایی پس از بازگشت هیئت های به پایتخت‌هایشان ارزیابی‌های متفاوتی از مذاکرات کمیسیون مشترک ارائه دادند

ارزیابی دیپلماتها در وین از مذاکرات کمیسیون مشترک

به گزارش قدس آنلاین، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام که گردانندگی این دور از مذاکرات رذا بر عهده داشت در توئیتی نوشت: کمیسیون مشترک برجام سومین هفته مذاکرات در وین را تمام کرد. پیشرفت‌های متوسط به دست آمده اما پرداختن به جزئیات بیشتر با پیچیدگی‌های بیشتر همراه است. ما هفته آینده برای ادامه کار جمع می‌شویم.

وای نت نیوز، هم گزارش داد یکی از دیپلمات‌های تروئیکای اروپایی که نامش منتشر نشده در مورد نشست وین گفت: ما کار زیاد و وقت کمی داریم. با توجه به این شرایط، ما امیدوار بودیم که در این هفته پیشرفت بیشتری داشته باشیم. ما هنوز در مورد مهم‌ترین نقاط به تفاهم نرسیده‌ایم. 

این منبع افزود موفقیت حتی اگر تضمین نشده باشد نیز ممکن است.

توافق در سه هفته

اما توئیت میخائیل اولیانوف نماینده و رئیس هیئت روسیه در این مذاکرات متفاوت از بقیه بود.او نوشت: گروه‌های کارشناسی در روزهای آتی  کار بر روی متن توافق را ادامه خواهند داد. هدف کلی وجود دارد و آن این است که  مذاکرات در سه هفته آینده به نتیجه برسد. اعضای برجام  به پیشرفتی  که در گفت‌وگوهای وین برای احیای  توافق هسته‌ای به دست آمده، اشاره کردند. کمیسیون مشترک بار  دیگر در روز جمعه برگزارمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.