یک تحلیل گر بورس معتقد است هر چند کاهش نرخ ارز می‌تواند برای مصرف کنندگان خبری خوب تلقی شود اما برخی شرکتهای بورسی از این کاهش، تأثیر منفی می‌پذیرند و مجموعاً باید کاهش نرخ ارز را خبر بدی برای بازار سرمایه در کوتاه مدت توصیف کرد.

کاهش نرخ ارز در کوتاه مدت خبر بدی برای بازار سرمایه است

علی جعفری در پاسخ به سؤال قدس آنلاین مبنی بر تأثیرات احتمالی افت نرخ ارز و رفع تحریم‌ها بر بازار سرمایه اضافه کرد: برخی شرکتها از قبیل پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها و تا حدودی فولادی‌ها که به نوعی تأمین کننده ارز مورد نیاز دولت هم  هستند از  افت ارزش دلار، تأثیر منفی می‌گیرند.

بهبود شرکت‌ها با تامین مالی از بازار سرمایه | روزنامه صمت

به گفته وی برخی شرکت‌ها که عمدتا در حوزه واردات فعال هستند و از ابتدا هم برای بازار، نفعی نداشتند، از کاهش نرخ ارز خرسند شده اند. جعفری افزود:  بسیاری شرکتها در نتیجه افزایش نرخ دلار توانسته بودند با شرکتهای واردکننده وارد رقابت شوند اما با کاهش ارزش دلار و رفع تحریمها قدرت رقابتشان کاهش خواهد یافت.

وی در عین حال معتقد است کاهش نرخ ارز پایدار نیست و از تأثیرات روانی مذاکرات ناشی شده اما اگر در عمل تحریم‌ها رفع شود، شاهد آزاد شدن منابع ارزی کشور خواهیم بود که این گشایش‌ها برای اقتصاد ایران می‌تواند منشأ آثار مثبتی در دراز مدت شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.