سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آغاز واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها از امروز از کاهش تعداد شهرهای قرمز به سه مورد خبر داد.

آغاز واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها از امروز/تعداد شهرهای قرمز به ٣ مورد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از وبدا، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشکر از مردم در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه مبارک رمضان و برپایی عید سعید فطر با بیان اینکه امروز جلسه ستاد با ریاست رییس جمهور و همه اعضا برگزار شد، عنوان کرد: در جلسه امروز وضعیت شیوع بیماری در دنیا و کشور بررسی شد؛ متاسفانه میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در هندوستان بسیار بالا است، ویروس جهش یافته هندی همچون ویروس انگلیسی که بسیاری از کشورها را درگیر کرد در حال تاخت و تاز است، به همین دلیل ضرورت دارد بیشتر هوشیار باشیم و پروتکل ها را دقیق تر رعایت کنیم تا مبدا گرفتار این ویروس شویم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مواردی که از این ویروس جهش یافته در کشور گزارش شده، تحت کنترل است، تاکید کرد: استان های جنوبی و شرقی همچون سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر از جمله استان هایی هستند که باید بیشتر مراقبت کنند که خوشبختانه با اقدامات خوب و به هنگامی که تاکنون انجام داده اند تا حدود زیادی شرایط را کنترل کرده اند.

تعداد شهرهای قرمز به ٣ مورد کاهش یافت

دکتر رئیسی با بیان اینکه تعداد شهرهای قرمز کشور به عدد سه رسید، اظهار کرد: برای این موضوع از همه مردم عزیز کشورمان دستورالعمل ها را رعایت کردند، تشکر می کنیم؛ در ایام تعطیلات عید فطر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش 16 درصدی تردد و مسافرت ها را شاهد بودیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه به واکسیناسیون اشاره و اظهار کرد: فاز اول واکسیناسیون کرونا که شامل کادر بهداشت و درمان بود به پایان رسید؛ سپس فاز دو را برای افراد 80 سال به بالا آغاز کردیم که خوشبختانه این مرحله هم به خوبی رو به پایان است و از امروز واکسیناسیون 75 ساله ها آغاز خواهد شد.

وی گفت: محموله جدید واکسن هم ان شاالله فردا صبح به دستمان می رسد و بلافاصله توزیع خواهیم کرد؛ برای واکسیناسیون گروه سنی 75 سال به بالا واکسن به اندازه کافی در اختیار داریم و همه این عزیزان واکسینه خواهند شد. افرادی که 85 سال به بالا هستند اما هنوز واکسن دریافت نکرده اند می توانند با خیال راحت براساس تماسی که با آنها گرفته می شود و یا ثبت نامی که انجام داده اند، به مراکز مراجعه کرده و واکسن تزریق کنند. هر گروه سنی که برای واکسیناسیون اعلام می شود نیاز به مراجعه حضوری آنها نیست، اسامی این افراد در سامانه ثبت شده و با آنها تماس گرفته یا پیامک ارسال می شود. سهمیه واکسن فردی که در زمان اعلام شده مراجعه نکند، نمی سوزد و واکسن را دریافت خواهد کرد.

خوشبختانه روند بیماری در کشور نزولی است

دکتر رئیسی با بیان اینکه ظرفیت واکسیناسیون ما روز به روز رو به افزایش است، مطرح کرد: زمانی که اعلام می‌کنیم گروه سنی خاصی به ما مراجعه کنند، اگر برای فردی پیامک ارسال نشد یا با او تماسی گرفته نشد، باید پس از یک هفته با مراجعه به سایت salamat.gov.ir ثبت نام کند و شماره تلفن در دسترس و کد ملی متقاضی را اعلام کند، همکاران من طی ۴۸ ساعت با آنها تماس خواهند گرفت؛ هیچگونه نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام وجود ندارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه امروز در جلسه ستاد درباره افرادی که نقض قرنطینه می‌کنند، تصمیم گیری شد، بیان کرد: براساس تصمیم امروز قرار شد برای این افراد جرایم سختگیرانه ای درنظر گرفته شود زیرا شخص کرونا مثبتی که قرنطینه را رعایت نمی‌کند می ‌تواند خیلی از افراد را آلوده کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه روند بیماری در کشور نزولی است، اظهار کرد: همه استان ‌ها روند نزولی را آغاز کرده اند اما هنوز دو تا سه استان‌ به مراقبت بیشتری نیاز دارند. استان های آذربایجان شرقی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیاز به دقت بیشتری دارند.

خبرهای خوبی را درباره واکسیناسیون خواهیم داشت

دکتر رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه خوشبختانه روند ورودی بیمارستانی و حوزه سرپایی کاهشی شده است، به ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: امروز روز پایانی ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است‌ و از همه کاندیداها و طرفداران آنها خواهش می‌کنم ضمن برگزاری انتخابات پرشور، مراقب شیوع و انتقال بیماری باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: هرگونه تجمع کنترل نشده در فضای بسته و با تراکم بالا، بدون ماسک و تهویه باعث شیوع بیماری می‌شود و تا حد امکان باید از فضای باز استفاده کرد؛ از برگزاری تجمعات جلوگیری و از فضای مجازی و صدا و سیما برای تبلیغات استفاده کنیم. کشور اکنون وضعیت، در شرایط نسبتا پایداری قرار گرفته است و خدایی نکرده نباید این آرامش بهم بخورد و دوباره موج پنجم بیماری شکل بگیرد.

وی در پایان گفت: ان شاالله طی روزهای آینده خبرهای خوبی را درباره واکسیناسیون خواهیم داشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.