رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و با هدف پرهیز از شکل‌گیری تجمعات پرخطر و اطمینان از قطع زنجیره انتقال بیماری، آیین بزرگداشت روز ملی خیام نیشابوری، امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

آیین بزرگداشت روز ملی خیام مجازی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا سیدآبادی  اظهار داشت: در این‌ چهارچوب امروز ساعت ۲۱ چند برنامه‌ فرهنگی و هنری به صورت مجازی در محل باغ و آرامگاه مصفای خیام با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری و ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برگزار خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی نیشابور افزود: فردا بعد از ظهر نیز اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور با حضور در باغ مصفای خیام، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به نمایندگی از تمام مشتاقان این شاعر و فیلسوف بلندآوازه، آرامگاه وی را گلباران خواهند کرد و در ادامه در ساعت ۱۷ همایش علمی گرامیداشت روز ملی خیام با محوریت «خیام و توسعه شهری»  با اهتمام دانشگاه و شهرداری نیشابور با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،  استادان دانشگاه و فرهنگ دوستان در فضای مجازی به نشانی الکترونیکی Live.neyshabur.ac.ir برگزار می شود.
وی ادامه داد: در ادامه ساعت ۱۸ آیین رونمایی از آثار سفالی و هنری خوشنویسی و تجسمی مهریاد بختیاری، از هنرمندان شهرستان ایذه در قالب کوزه و تابلوهای خشتی در محل باغ و آرامگاه خیام انجام خواهد شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور خاطرنشان کرد: پویش ملی ستارگان آسمان ادب، ویژه حکیم عمر خیام نیشابوری، در فضای مجازی در قالب پادکست و فایل های صوتی و تصویری توسط معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش نیشابور از ۲۵ فروردین آغاز شده و همزمان ویژه برنامه  ادبی عمر خیام با عنوان «اردیبهشت شعر» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌ خراسان رضوی در فضای مجازی برگزار می‌شود.
سیدآبادی افزود: برگزاری کارگاه خوشنویسی رباعیات خیام توسط اساتید انجمن خوشنویسان نیشابور در محل باغ و آرامگاه خیام، کتابت خوشنویسی رباعیات خیام توسط استاد سادات شرفی خوشنویس نیشابوری،  رونمایی از بازی فکری رباعیات خیام اثر هنرمند نیشابوری محمدرضا عالمی، برگزاری مسابقه ادبی «چله چارانه» و مسابقات ریاضیات ویژه بزرگداشت این رویداد ملی توسط معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش نیشابور و خیام خوانی از اشعار یا زندگی نامه خیام نیشابوری به صورت کلیپ تصویری توسط اداره کتابخانه های عمومی نیشابور از دیگر برنامه‌های این مناسبت است.
وی گفت: هنرمندان، فرهیختگان و فعالان انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی و رسانه‌های محلی هم با برپایی پویش‌های مختلف در فضای مجازی از جمله نمایشگاه عکس مجازی خیام، مسابقه رباعی خوانی و برگزاری نشست‌های ادبی مجازی با خیام‌پژوهان، بر غنای روز ملی خیام خواهند افزود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.