مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط کرونایی، فقط ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها به‌صورت حضوری خواهد بود.

ثبت نام حضوری مدارس فقط برای کلاس اولی ها

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی گفت: دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با در نظر گرفتن شرایط خاص کرونا ابلاغ شد و فقط ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها به‌صورت حضوری خواهد بود.

او با اعلام جزئیات نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده افزود: وزیر آموزش‌وپرورش دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام دانش‌آموزان را با سیاست کاهش تمرکز و تفویض اختیار به اداره‌های کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: لازم است مدیران مدارس با توجه به دستورالعمل وزارتخانه برای اطلاع‌رسانی این‌موضوع به اولیای دانش‌آموزان اقدام کنند.

خدابنده بیان کرد: پیش‌ثبت‌نام به صورت مجازی از طریق سامانه «سیدا» و از طریق درگاه  pada.medu.ir انجام می شود.

او در تشریح چگونگی ثبت‌نام تصریح کرد: فرایند تعیین کلمه و رمز عبور، یا بازنشانی آن برای دانش‌آموزان برای استفاده در سامانه pada از طریق سیدا و توسط مدیر مدرسه صورت می‌گیرد. لازم است از طریق مکانیزم‌هایی که در سامانه پیش‌بینی شده یا دیگر راه‌های امن، این‌موارد در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

اعلام زمان ثبت‌نام در سامانه «سیدا»

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی تأکید کرد: زمان ثبت‌نام دوره‌های مختلف تحصیلی بر اساس ضوابط مربوط در سامانه سیدا اعلام خواهد شد.

خدابنده درباره نحوه ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها نیز این‌گونه اظهار کرد: تنها ثبت‌نام اولیه پایه اول ابتدایی از یک خرداد ماه آینده به‌صورت حضوری انجام خواهد شد. بدیهی است بعد از مراجعه دانش‌آموزان به پایگاه‌های سنجش بدو ورود، ثبت‌نام قطعی خواهد شد.

او افزود: بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سیدا، ثبت‌نام میان پایه‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود و دانش‌آموزان در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت‌نام می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه نیازی به مراجعه این‌نوع دانش‌آموزان به مدرسه نیست ادامه داد: ثبت‌نام خودکار میان پایه‌ها موقت است و دانش‌آموز یا اولیای وی باید با مراجعه به درگاه اینترنتی اعلام شده برای نهایی کردن ثبت‌نام خود اقدام کنند.

خدابنده بیان کرد: اولیا می‌توانند درصورت تمایل ۴ مدرسه دیگر را نیز به عنوان گزینه ثبت‌نام انتخاب کنند. لازم به ذکر است چنانچه دانش‌آموز یا اولیای وی در زمان مشخص‌شده به درگاه مراجعه نکنند، سامانه به‌طور خودکار ثبت‌نام دانش‌آموز را در مدرسه فعلی نهایی خواهد کرد.

الزامات پایه ششم و نهم

او در پاسخ به این‌پرسش که اگر دانش‌آموزی در زمان مقرر به درگاه pada مراجعه نکرد و ثبت‌نام وی قطعی شد، اما متقاضی ثبت‌نام در مدرسه دیگری بود چه باید بکند، نیز تصریح کرد: این‌دانش‌آموزان باید به سامانه pada مراجعه کنند و برای لغو ثبت‌نام در مدرسه مبدأ با تأیید مدیر مدرسه و ثبت‌نام مجدد در مدرسه مقصد اقدام کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی تأکید کرد: درباره دانش‌آموزان پایه‌های ششم و نهم که در پایان دوره ابتدایی یا متوسطه اول پرونده‌شان در مدرسه بایگانی شده است و برای ثبت‌نام پایه بالاتر مراجعه نکرده‌اند، لازم است مدیران مدارس فهرست این‌دانش‌آموزان را برای پیگیری ثبت‌نام به مسئول آموزش مقطع منطقه تحویل بدهد تا وضعیت تحصیلی آنان توسط اداره آموزش‌وپرورش منطقه پیگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.