خبر کوتاه بود؛ شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موافقت خود را با آتشبس در غزه اعلام کرد.

 پیروزی «میدان»

همین خبر کافی بود فوج فوج مردم فلسطین ساکن در نوار غزه را به خیابانها بکشاند تا پیروزی اراده خود بر دشمن صهیونیستی را جشن بگیرند. به گزارش فارس، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد بر اساس توافق مقامات این رژیم با هیئت مصری، آتشبس از ساعت ۲ بامداد جمعه آغاز شده است. رادیو اسرائیل هم اعلام کرد رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان حماس در رأس آنها «محمد الضیف» فرمانده گروه «کتائب عزالدین قسام» ادامه خواهد داد.

آتشبس ننگی برای اسرائیل است

برخلاف ادعای نتانیاهو در خصوص تحقق عمده اهداف در جنگ ۱۱ روزه غزه، اما وزیران و نمایندگان کنست و سران احزاب انتقادهای شدیدی به ارتش صهیونیستی وارد کرده‌اند. نخست‌وزیر اسرائیل با صدور بیانیه‌ای مدعی شد این رژیم دستاوردهای بزرگی در این جنگ بدست آورده، اما به گفته رسانه‌های عبری‌زبان، نشست پنجشنبه کابینه امنیتی چیز دیگری می‌گوید. روزنامه هاآرتص نوشته: در این نشست، وزیران حاضر انتقاد شدیدی متوجه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کرده و از پایان عملیات در حالی که شرایط از پیروزی حماس حکایت دارد، نگران بودند. آن‌ها اذعان کردند: جنگ غزه، هیچ نتیجه موفقیت‌آمیزی در پی نداشت. حاضران همچنین با تأکید بر اینکه ارتش صهیونیستی شجاعت لازم را نداشت از فرماندهان ارتش سؤال کردند حماس چگونه توانست تا ساعات آخر جنگ به شلیک موشک و راکت ادامه دهد؟ موفق نبودن ارتش صهیونیستی در ترور فرماندهان اصلی مقاومت از جمله «یحیی السنوار» و «محمد الضیف» نیز از دیگر انتقادهایی بود که متوجه فرماندهان نظامی و امنیتی رژیم شد. سران احزاب و نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) هم نتانیاهو و ارتش این رژیم را به علت پذیرش آتش‌بس زیر بار انتقادهای شدید قرار داده و گفتند: آتش‌بس «ننگی برای اسرائیل» و «ضربه‌ای به توان بازدارندگی» این رژیم است.

اعتراف صهیونیستها؛ خجالت میکشیم!

در نخستین واکنشها به پذیرش آتشبس از سوی اسرائیل، مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه ساکنان فلسطین اشغالی در درگیریهای اخیر دستاوردی نداشتهاند، تصریح کرد: اکنون زمان رفتن بنیامین نتانیاهو فرا رسیده است. یائیر لاپید، رهبر حزب یش عتید در توییتر خود نوشت: شهرکنشینان بهویژه ساکنان شهرکهای اطراف غزه در معرض موشکباران شدید قرار گرفتند و در مقابل، هیچ دستاورد یا تغییری عایدشان نشد. وی ادامه داد: ناکامیهای نتانیاهو از «مرون» (اشاره به حادثه هلاکت صهیونیستها در کوه مرون) به غزه و از الاقصی به لد (اشاره به تظاهرات فلسطینیان در شهر لد) رسیده است. زمان رفتن او فرا رسیده است.

 آویگدور لیبرمن، وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس حزب اسرائیل بیتنا و همچنین ایتامار بن غفیر، رئیس گروه تندرو «عوتسما یهودیت» در سرزمینهای اشغالی نیز به شدت از نتانیاهو انتقاد و آن را شکستی دیگر برای نتانیاهو قلمداد کردند. بن غفیر در این خصوص گفت: از کابینه اسرائیل خجالت میکشم و بر این باورم آتشبس به مثابه پرت کردن آب دهان به صورت ساکنان جنوب است.

غزه: طرح حمله موشکی سراسری را آماده کرده بودیم

در همین حال، سخنگوی گردان‌های القسام در واکنش به اعلام آتش‌بس یکجانبه توسط رژیم صهیونیستی، گفت: عملیاتی را تدارک دیده بودیم که سراسر فلسطین اشغالی از حیفا تا رامون را دربرمی‌گرفت. ابوعبیده با تأکید بر اینکه مقاومت فلسطین برای دفاع از قدس و به نیابت از امت اسلام، نبرد شمشیر قدس را انجام داد، اعلام کرد: غزه موفق شد رژیم صهیونیستی و ارتش سُست آن را خوار کند. ابوعبیده در عین حال گفت صرفاً برای زیر نظر گرفتن رفتار رژیم صهیونیستی، با آتش‌بس موافقت کرده است. در همین زمینه، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس گفت: مصر و قطر مذاکرات مربوط به برقراری آتش‌بس را پیش برده‌اند.

ادامه واکنشهای مثبت بینالمللی

انتشار خبر آتش‌بس دشمن صهیونیستی در نوار غزه واکنش‌های بین‌المللی بسیاری به همراه داشت. جنبش حزب‌الله لبنان با تبریک به ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: این پیروزی با نمایان کردن شکاف‌ها و ضعف‌های رژیم صهیونیستی نشان داد دستیابی به طرح آزادسازی کامل از بحر تا نهر نزدیک است. سخنگوی انصارالله یمن هم در پیامی ضمن تبریک به ملت فلسطین، پاسخ مقاومت به تل‌آویو را انتفاضه موشکی خواند و تأکید کرد: این اقدام عرصه را بر دشمن تنگ کرد. محمد عبدالسلام با اشاره به زنده شدن آرمان فلسطین، تأکید کرد: «به اذن خداوند، اشغالگران رو به زوال هستند». سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز ضمن استقبال از آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی، آمادگی مسکو برای میزبانی مذاکرات بین دو طرف را اعلام کرد. ماریا زاخاروا گفت: گام بعدی باید از سر گرفتن گفت‌وگوی مستقیم میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای رسیدن به صلحی پایدار و جلوگیری از افزایش تنش متعاقب باشد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم با استقبال از توقف درگیری‌ها در نوار غزه، مدعی شد: فقط یک راهکار سیاسی می‌تواند صلح پایدار و پایانی دائمی برای مناقشات فلسطینی اسرائیلی به‌همراه داشته باشد. جوزپپف بورل با ابراز تأسف و نگرانی از تعداد شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اعلام کرد: اتحادیه اروپا در حال احیای تعاملات خود با شریکان بین‌المللی از جمله آمریکا و دیگر متحدان در منطقه و همچنین گروه چهارجانبه خاورمیانه است تا به این مناقشات پایان دهد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز با اشاره به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۷، گفت: جهانیان باید تروریستی بودن این رژیم را به
رسمیت بشناسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انقلابی ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    اینکه کشورهای عربی در موضع انفعال قرار گرفتند شکی نیست اگر هم مصر وقطر پا پیش گذاشتن اون هم برا خاطر اسراییل بوده ، آنکه مهم است مقاومت مردم غزه است . خدا نصرتشان داده ، امروز سنگ ها وکلوخ ها موشک شده اند وبر فرق صهیونیست ها آوار می شوند . واین آثار مقاومت است. یک سخنی هم با ترسو ها و فراری ها از میدان ، الان اون داعشی که ادعای تشکیل بلاد اسلامی را داشت کجاست ، چرا یک نفر از این انتحاری ها پیدا نمی شود بره در سرزمین های اشغالی خودشو منفجر کنه (هر چند به هر شکل ش کار غلطی است) کجاست اون بی وجدانی که می رود در مدرسه بچه ها بمب منفجر می کند ؟ چرا صداش درنیامد که اسراییل این ومی کنیم وآن می کنیم مگر به دنبال دفاع از مسلمانان نبودند مگر مردم غزه مسلمان نیستند تازه از نظر گرایش اعتقادی هم که به اون ها نزدیک ترند . ببینید وقتی مرد میدان می گوید اینها ساخته استکبار و صهیونیسم است چگونه خودشون را آشکار می سازند . دریغ از این سطر حرف برعلیه اسراییل صهیونیزم تا چه رسد به یک گلوله تفنک کمری !!!!!!!!!!!!!!!!!! این است داعش آمریکایی پنتاگون - انگلیسی کاخ واکینکهام- صهیونیزم سنتکام وکنست مردم آگاه باشید سحر نزدیک است