مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: برگزاری برنامه‌های جمعی و عمومی در سالروز آزادسازی خرمشهر، طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است و بر این اساس مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در سوم خرداد برگزار نخواهد شد.

عدم برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان رضوی در سوم خرداد

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسینعلی یوسف‌علیزاده، امروز در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های گرامیداشت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دفاع مقدس اظهار کرد: در سی و نهمین سال این حماسه جاوید که رمز عملیات آن الی بیت المقدس بود، قرار داریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در نبرد ۱۱ روزه، تاکید کرد: دوران بزن در رو و سنگ در برابر سلاح و موشک گذشته است. امروز موشک جواب موشک است و گنبد آهنین از حماسه مردم فلسطین در حال ویران شدن است.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس تجلی اراده و غیرت ملتی است که درس‌آموخته مکتب امام حسین(ع) و دانشگاه عاشوراست، خاطرنشان کرد: ثمره این دانش‌آموختگی، حماسه سوم خرداد با جلوه پیروزمندانه اسلام علیه کفر جهانی است و آزادسازی خرمشهر نشانه‌ای از حفظ تمامیت ارضی و اقتدار ملی ایران اسلامی است که در سایه هدایت و رهبری پیامبرگونه امام راحل و ایثار و حماسه عظیم فرزندان این مرز و بوم تحقق یافته است.

یوسف‌علیزاده ادامه داد: به پاس این پیروزی بزرگ امروز کشور تحت زعامت رهبری به عنوان تکیه گاه مطمئنی برای مقابله با هجمه فرهنگی و دینی و جنگ نرم و سخت دشمنان، مقتدرانه پیش می رود و به فضل الهی ادامه این روند انقلاب اسلامی، موجب عزت و سربلندی برای ایران اسلامی و مسلمانان جهان خواهد بود.

وی اهداف گرامیداشت این روز را حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت ایثار و جهاد و خودباوری دینی و ملی برشمرد و در خصوص راهبردهای این مهم افزود: تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح بسیج مردمی، تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه و رهبری در حمایت معنوی کشور، تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقشار مردم در مقابله با استکبار، نهادینه سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبیین نقش عملیات بیت المقدس در روند جنگ تحمیلی از راهبردهای گرامیداشت این روز حماسی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به لزوم جهت‌گیری و همسوسازی برنامه‌ها با شعار اعلام شده از سوی رهبری و تبیین شعار «ما مقتدریم» در طرح ریزی و اجرای برنامه‌ها بیان کرد: کلیه برنامه‌ها با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادره از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرایی خواهد شد.

یوسف‌علیزاده عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص برگزاری مراسم تجمعی در شهرهای قرمز و نارنجی، استفاده بهینه و پیشینه از ظرفیت فضای مجازی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس و برنامه‌های تبیینی گرامیداشت آزادسازی خرمشهر مورد تاکید است.

وی ادامه داد: لذا برگزاری برنامه‌های جمعی و عمومی تابع قوانین ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود و بر این اساس مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در سوم خرداد برگزار نخواهد شد. همچنین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن تاکید بر پرداختن خطبای جمعه به دستاوردهای این عملیات مهم، نسبت به سخنرانی مسئولین و فرماندهان نیروهای مسلح و جهاد به عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: تاکید شده است که سازمان‌ها و نهادها به مناسبت گرامیداشت این روز بیانیه صادر نمایند. ضمن اینکه از صدا و سیما نیز در خصوص تهیه، تولید و پخش برنامه‌های ویژه آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت و پایداری دزفول در شبکه استانی و پخش بانگ «مقاومت پیروزی» در ساعت ۱۱ روز سوم خردادماه نیز درخواست شده است.

یوسف‌علیزاده اضافه کرد: از ظرفیت رسانه‌های دیداری، شنیداری، فضای مجازی و ... در تشریح ابعاد گوناگون حماسه سوم خرداد و همچنین از حضور کارشناسان، پیشکسوتان و محققین با همکاری سازمان صدا و سیما و دیگر مراکز در مباحث دفاع مقدس و سبک زندگی و الگودهی رفتاری رزمندگان استفاده خواهد شد.  

وی تصریح کرد: محور برنامه‌های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در روز دوشنبه سوم خردادماه با عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی شامل تبیین اهداف و نتایج عملیات پیروزمند بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان و در چهارم خردادماه با عنوان روز دزفول، روز مقاومت و پایداری با محوریت تبیین مقاومت و پایداری مردم سلحشور دزفول برنامه ریزی شده است.

یوسف‌علیزاده با تاکید بر اینکه تجربه گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس تجربه خوبی بود، اضافه کرد: از این تجربه یک تقویم دفاع مقدسی تدوین شد که اولین تاریخ آن دوم فروردین و سالروز عملیات فتح‌المبین است. از طرفی ستاد استانی با ریاست استاندار و دبیری اداره کل حفظ آثار شکل گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه از همه دستگاه‌های مربوطه در استان خواسته شده است ستاد تشکیل دهند، گفت: این ستاد در شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران و دبیری فرمانده سپاه شهرستان و مسئولین دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آن شهرستان به عنوان جانشین دبیر فعالیت خواهد کرد.

وی بیان کرد: انجام تبلیغات محیطی با استفاده از تصاویر مربوط به سوم خرداد در قاب عکس‌ها و اکران شهری، اجرای نمایش الی بیت المقدس، تجلیل از پیشکسوتان لشکر ۷۷، برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت مساجد، تولید محتواهای مختلف گرافیکی و صوتی و مراسم غبارروبی از قبور مطهر شهدا، از جمله برنامه های ویژه گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر است.

یوسف‌ علیزاده برگزاری شب شعر دفاع مقدس به همت انجمن های ادبی در قالب فضای مجازی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا بر سر مزار شهدا، برپایی جلسات روایت‌گری، برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و ادبی «مادران چشم انتظار» از اهم برنامه های این ایام است. همچنین دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و تجلیل از آنان نیز در دستور قرار دارد.


منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.