روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که ناو هواپیمابر "رونالد ریگان" ظرف روزهای آینده برای پشتیبانی از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان عازم منطقه خواهد شد.

ناو رونالد ریگان آمریکا به منطقه می‌آید

قدس آنلاین: به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال امروز چهارشنبه با استناد به منابع در بخش دفاع آمریکا گزارش داد، پنتاگون قصد دارد در تابستان ناو «رونالد ریگان» را برای حمایت از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در خاورمیانه مستقر کند.

طبق گزارش، پیش‌بینی شده است که پنتاگون تنها ناو هواپیمابر فعلی مستقر در منطقه آسیا-اقیانوس آرام را به خاورمیانه بفرستد تا از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پشتیبانی کند.

به گفته آنها، ناو «رونالد ریگان» که در پایگاه همیشگی‌اش در یوکوسوکا ژاپن لنگر انداخته است، همزمان با آغاز تابستان منطقه آسیا-اقیانوس آرام را برای ماموریتی که احتمالا چهار ماه طول بکشد، ترک خواهد کرد.

در حال حاضر ناو هواپیمابر "دوایت دی. آیزنهاور" در منطقه مستقر است و احتمال دارد قبل از ژوئیه به پایگاه خود در نورفولک در ایالت ویرجینا بازگردد.

این مسؤولان اشاره کردند، منطقه آسیا و اقیانوس آرام دست‌کم در این مرحله خالی از حضور ناوهای هواپیمابر آمریکا خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، این اقدام به منزله عقب‌نشینی ملموس آمریکا از استراتژی‌ کنونی‌اش در قبال آسیا است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا آن را محوری از اولویت اول واشنگتن به لحاظ نظامی می‌خواند.

براساس مهلت تعیین شده جدید، روند خروج نیروهای آمریکایی پیش از بیستمین سالگرد ۱۱ سپتمبر باید پایان یابد.

مسؤولان آمریکایی زمانی که بایدن زمان تکمیل خروج نیروهای آمریکایی را تا ۱۱ سپتامبر اعلام کرد گفتند، واشنگتن "گروه ضربت" به فرماندهی ناو هواپیمابر را برای تامین امنیت خروج از افغانستان در منطقه مستقر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.