وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد، تنها مردم سوریه هستند که برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند و غربی‌ها حق اظهار نظر درباره انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را ندارند.

فیصل المقداد: تنها مردم سوریه برای کشورشان تصمیم می‌گیرند/ غربی‌ها حق اظهار نظر در انتخابات را ندارند

قدس آنلاین: «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در شرایط مطلوب طی اظهاراتی اعلام کرد، برگزاری این انتخابات در داخل و خارج سوریه این پیام را به همه جهان می‌رساند که مردم سوریه خودشان درباره سرنوشت کشورشان تصمیم می‌گیرند.

 وی در ادامه گفت، انتخابات ریاست جمهوری سوریه ثابت کرد که ملت این کشور خودشان آزادانه و با اراده خود تصمیم می‌گیرند و حرف‌شان را پای صندوق‌های رای می‌زنند.

وزیر خارجه سوریه در ادامه درباره مانع‌تراشی‌ها و مداخلات کشورهای غربی در پرونده انتخابات ریاست جمهوری سوریه اظهار داشت، بیانیه هایی که شماری از کشورهای غربی درباره انتخابات سوریه صادر کردند نشان می دهد که این کشورها در دنیای کنونی نیستند و به دور از واقعیت زندگی می‌کنند.

وی تاکید کرد، باید به غربی‌ها بگوییم، تنها مردم سوریه هستند که می‌توانند درباره انتخابات کشورشان اظهارنظر کنند.

فیصل المقداد در پایان تأکید کرد، ملت سوریه به دولت کشورشان مشروعیت می‌دهند. چرا معارضان مسلح اجازه نمی دهند برخی از مردم  سوریه در انتخابات مشارکت کنند؟  آنها با زور و اسلحه و تهدید از مشارکت برخی از مردم در انتخابات جلوگیری کردند و این نشان می‌دهد که این معارضان به ملت سوریه تعلق ندارند و برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی را اجرا می‌کنند.

شب گذشته کمیته قضایی عالی انتخابات سوریه اعلام کرد که بعد از تمدید پنج ساعته رای گیری تمامی حوزه های انتخاباتی، صندوق‌های اخذ رای به روی رای دهندگان بسته شد.

کمیته عالی انتخابات سوریه اعلام کرد که لحظاتی پس از پایان رأی‌گیری در شعب اخذ رأی، شمارش آرا آغاز شده است.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه دیروز (چهارشنبه) از ساعت 7 صبح به‌وقت محلی (8:30 به‌وقت تهران) در سراسر سوریه برگزار شد و تا ساعت 7 عصر ادامه یافت، اما به‌دلیل استقبال مردمی از انتخابات و حضور گسترده پای صندوق‌های رأی زمان آن 5 ساعت دیگر تمدید شد.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و همسرش «اسماء اسد»، نیز با حضور در پای صندوق رأی در شهر دوما واقع در حومه دمشق، ‌آراء خود را به صندوق انداختند.

اسد پس از شرکت در انتخابات در سخنانی کوتاه گفت: «ملت سوریه در مقابل تروریسم متحد است و سوریه توجهی به آن‌چه که کشورهای غربی درباره انتخابات می‌گویند، ندارد و نظرات آنها هیچ ارزشی ندارد.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.