در پی حادثه بازداشت فرمانده عملیات امنیت غرب الانبار در الحشد الشعبی، یکی از مراجع عظام عراق با انتشار بیانیه ای حمایت قاطع خود را از الحشد الشعبی و گروه های مقاومت عراقی اعلام کرد.

در پی بازداشت فرمانده حشد،مرجع شیعیان عراق بیانیه صادر کرد

قدس آنلاین: آیت الله « سیدکاظم حائری» از مراجع عظام عراقی مقیم قم با انتشار بیانیه ای امروز جمعه در واکنش به قضیه بازداشت «قاسم مصلح» فرمانده عملیات امنیت غرب الانبار در سازمان الحشد الشعبی گفت: «بر موضع خود در پشتیبانی از فرزندانمان در الحشد الشعبی و گروه های مقاومت عراقی تاکید می کنم.»

این مرجع عراقی افزوده است: «ما در انها، دست های کوبنده و قدرت قاهره علیه کمین کنندگان به امنیت کشور و منافع ملت عراق می بینیم.»

آیت الله حائری ادامه داده است: آنها آماده جانفشانی در راه منافع کشور و دفاع از مقدسات و حرم های آن هستند.

به گفته وی، این نیروی مخلص که جایگاه مقدسی در دل های بخش عظیمی از ملت عراق باز کرده، تضمین کننده امنیت کشور و وحدت سرزمینی آن است.

آیت الله حائری افزوده است که بر همین اساس دشمنان، دام گذاری را علیه آن زیاد کرده و توطئه ها ضد آن در برابر انظار تصمیم گیران و مقامات دولتی بیشتر شده بدون اینکه آنها در این خصوص موضعی بگیرند.

وی از همگان خواسته است که تایید و حمایت خود را از الحشد الشعبی که بر آن عنوان «وجود مبارک» نهاده، اعلام کنند و هر دستی که می کوشد به آن تعرض یا منحل کند یا به حاشیه براند و یا آن را به عنوان گروه شبه نظامی قانون شکن معرفی کند، قطع شود.

بعد از حادثه بازداشت فرمانده عملیات امنیت غرب الانبار در الحشد الشعبی، مردم و عشایر استان های مختلف عراق در طول سه روز گذشته حمایت از الحشد الشعبی و قاسم مصلح به عنوان یکی از نیروهای جهادی موثر در مبارزه با گروه تروریستی داعش، اعلام کرده اند.

این حادثه در سطح سیاسی نیز بازتاب گسترده ای داشته و هنوز دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.