لیتوانی در بحبوحه تنش اتحادیه اروپا با بلاروس، دو دیپلمات این کشور را به علت «فعالیت های ناسازگار» با وظایف یک دیپلمات اخراج کرد.

لیتوانی دو دیپلمات بلاروس را اخراج کرد

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه لیتوانی روز جمعه در بیانیه ای ضمن اعلام این موضوع اضافه کرد که از دو افسر اطلاعاتی در پوشش دیپلمات خواسته شده تا کشور را ترک کنند.

در این بیانیه آمده است: لیتوانی با این تصمیم همچنین با لتونی که چند روز پیش دیپلمات ها و کارکنان سفارتش در مینسک به شکل ناعادلانه توسط بلاروس اخراج شدند، اعلام همبستگی می کند.

در پی تصمیم دولت بلاروس برای اخراج سفیر و کارکنان سفارت لتونی، این کشور حوزه بالتیک هم سفیر و همه کارکنان سفارت بلاروس را عنصر نامطلوب خواند که باید خاک این کشور را ترک کنند.

روابط بلاروس و کشورهای غربی و کشورهای حوزه بالتیک طرفدار غرب از اوایل هفته جاری به دنبال فرود اضطراری هواپیمای رایان ایر در مینسک به شدت پرتنش شده است.  

روز دوم خرداد (۲۳ مه) به دستور آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس یک جنگنده نیروی هوایی بلاروس، هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت رایان ایر را وادار به فرود کرد. این هواپیما با ۱۲۳ مسافر از آتن راهی ویلنیوس، پایتخت لیتوانی بود. هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ رایان ایر در فرودگاه مینسک فرود اضطراری انجام داد و  «رومان پروتاسویچ»، بنیانگذار کانال تلگرامی نکستا (Nexta) و از مخالفان دولت بلاروس که سرنشین این هواپیما بود توسط پلیس بلاروس دستگیر شد. بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ بعد از کنترل امنیتی مسافران از مینسک حرکت کرده و راهی ویلنیوس شد. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.