رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲ میلیون دوز دیگر هم قرار است وارد کشور شود.

آخرین اخبار از واردات واکسن کرونا/کدام گروه‌ها در اولویت هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو  در گفت‌وگویی، با بیان اینکه تاکنون حدود 4 میلیون و 400 هزار دوز واکسن  کرونا وارد کشور شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است 2 میلیون دوز دیگر هم وارد کشور  شود و می‌توانیم واکسیناسیون جمعیت بالای 70 سال را به طور کامل انجام دهیم.

وی ادامه داد: البته گروه‌هایی مانند پاکبانان، کارکنان غسال‌خانه‌ها، کادر پرواز و خبرنگاران که نسبت به سایر گروه‌ها در معرض خطر بیشتری هستند با توجه به نوع، حجم و ماهیت کارشان درخواست واکسیناسیون دارند که درخواست آنها در کمیته مربوطه در حال بررسی است.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد نشت واکسن های وارد شده در بازار سیاه، گفت: تمامی واکسن‌هایی که وارد کشور می‌شوند و در آینده تولید خواهند شد دارای برچسب اصالت هستند و در زمان تزریق کد ملی فرد گرفته خواهد شد و به طور کامل رصد می شود که به چه کسانی ترزیق شده و اطلاعات تمامی افراد موجود است.

شانه‌ساز که با خبرگزاری خانه ملت گفت وگو کرده است، افزود: اگر در این مسیر تخلفی رخ دهد و واکسن از سیستم بهداشت خارج شود به طور کامل قابل پیگیری است و نوع تخلف و افراد متخلف قابل رصد هستند و با توجه به سیستم برچسب‌گذاری و ثبت در سامانه واکسیناسیون به شدت رصد می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: در گذشته هم شاهد برخورد با افراد متخلف و برکناری آنها از کار بودیم؛ با توجه به بازدارنده بودن برخوردها تاکنون گزارشی از این دست در کشور نداشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.