ملی‌پوش شمشیربازی اسلحه سابر با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت آسیب دیدگی‌اش باید جراحی می کرد و حالا با درد پیگیر تمریناتش است، گفت: با این شرایط از خودم انتظار مدال در توکیو دارم.

عابدینی: از خودم انتظار مدال المپیک دارم/ رقیب دیگر کشورهاییم

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی عابدینی در حالی برای سومین حضور متوالی در بازی های المپیک آماده می شود که درگیر آسیب دیدگی است و این شرایط روی روند تمریناتش تاثیر گذاشته است.

این یک مصدومیت کهنه و قدیمی است که عابدینی بهمن ماه سال ۹۸ و از ناحیه کتف راست دچار آن شد. البته شیوع کرونا و لغو اجباری تمرینات باعث شد این آسیب دیدگی تا اردیبهشت ماه سال گذشته کمتر خود را نشان دهد اما شروع تدریجی تمرینات انفرادی و درگیر شدن ناحیه آسیب دیده به تدریج باعث بروز درد شد طوری که عابدینی را به پیگیری برای بهبودی ملزم کرد.

بعد از آزمایش «ام.آر.آی» که حکایت از درگیری و پارگی در عضلات کتف دست راست را داشت برای عابدینی استراحت مطلق همراه با داروهای درمانی تجویز شد و تا حد امکان دوری از جراحی؛ بدین ترتیب عابدینی طی چندماه گذشته دو بار اقدام به تزریق «پی آر پی» کرد اما کماکان با درد تمریناتش را دنبال می کند.

وی می گوید چاره ای ندارد جز اینکه با همین شرایط بازی های المپیک را به پایان برساند و بعد از آن برای مصدومیتش و درمان آن تصمیم بگیرد. این ملی پوش شمشیربازی می‌گوید حتی با همین شرایط از خودم انتظار مدال آوری در توکیو دارم.

همچنان با درد تمرین می کنم

مجتبی عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه کماکان با آسیب دیدگی در حال پیگیری تمریناتش است، گفت: شاید آسیب دیدگی طوری نباشد که مانع تمریناتم شود اما به هر حال دردی که به خاطر آن احساس می کنم روی تمریناتم تاثیر دارد.

عابدینی: از خودم انتظار مدال المپیک دارم/ رقیب دیگر کشورهاییم/ دو بار «پی آر پی» تزریق کردم اما تاثیری نداشت

وی به اقداماتی که برای بهبودی وضعیت تمرینی اش انجام داده است، اشاره کرد و گفت: تاکنون دو بار اقدام به تزریق پی آر پی کردم. اولین بار سال گذشته این تزریق را داشتم و دو هفته پیش هم برای دومین بار آن را تزریق کردم اما تاثیری نداشت چراکه همچنان شرایط قبل را دارم و با درد تمرین می کنم.

داروهای مسکن هم تاثیری ندارد

عابدینی با تاکید بر اینکه طبق نظر پزشک مسکن مصرف می کرد اما از سه چهار ماه پیش آن را کنار گذاشته است، ادامه داد: مسکن ها فقط تا چهار پنج ساعت بعد از مصرف تاثیر داشت. بعد از آن مجدد درد را احساس می کردم به همین دلیل مسکن را هم کنار گذاشتم.

زمان را برای جراحی از دست دادم

این ملی پوش شمشیرباز کشورمان با اشاره به راهی که برای بهبودی وضعیت آسیب دیدگی اش طی کرد، یادآور شد: تشخیص پزشکان این بود که به خاطر المپیک و در پیش بودن بازی ها جراحی نداشته باشم و با استراحت مطلق، دارو و تزریق روند بهبودی را دنبال کنم. هیچ یک از این راه ها اما به بهبودی کامل منجر شد. فکر می کنم با جراحی مشکلم به طور کامل برطرف می شد اما حالا زمان را برای جراحی از دست داده ام در حالیکه شاید اگر این کار را کرده بودم به نتیجه بهتری رسیده بودم.

از خودم انتظار مدال دارم

«با همه این شرایط از شمشیربازی در المپیک توکیو انتظار مدال آوری وجود دارد»، عابدینی در واکنش به این موضوع مطرح توسط خبرنگار مهر گفت: مسئولان و مردم از ما انتظار مدال دارند، خودم هم از خودم همین انتظار را دارم به خصوص با عملکردی که در المپیک ریو داشتم و در یک قدمی دستیابی به مدال از آن بازماندم. در این دوره المپیک این شانس را دارم که در بخش تیمی و انفرادی بازی کنم. همین مسئله هم انتظار مدال آوری خودم را بیشتر می کند.

هم تیمی هایم بهترین هستند

وی افزود: نتیجه گیری در بخش تیمی به عملکرد هم تیمی هایم بستگی دارد و هم تیمی های من از بهترین ها هستند. علی پاکدامن، محمد رهبری و نفر چهارمی که به بازی ها اعزام شود از بهترین های شمشیربازی جهان هستند که در سهمیه کسب شده هم نقش زیادی داشتند.

کشورهای دیگر رقیب نیستند، ما رقیب آنها هستیم

عابدینی در بخشی از این گفتگو در مورد «تیم های حاضر در مسابقات شمشیربازی المپیک و اینکه کدام یک از آنها رقیبت نزدیک تری برای ایران به حساب می آیند؟» گفت: هشت تیم برگزارکننده مسابقات تیمی هستند. احتمال اینکه ما با ایتالیا، فرانسه، کره جنوبی، روسیه و آلمان دیدار داشته باشیم، خیلی زیاد است. در بخش انفرادی هم این احتمال وجود دارد. البته که به این کشورها به چشم رقیب نگاه نمی کنیم بلکه بیشتر ما در تیم شمشیربازی ایران برای آنها رقیب به حساب می آید.

عابدینی: از خودم انتظار مدال المپیک دارم/ رقیب دیگر کشورهاییم/ تیم های المپیکی برای ایران برنامه دارند

ملی پوش شمشیربازی کشورمان تاکید کرد: شمشیربازی ایران به قدری محکم و قوی است که دیگر تیم ها باید برای رقابت با آن برنامه داشته باشند. البته ما هم برنامه داریم اما به نظرم دیگر تیم ها باید از ایران تبعیت داشته باشند.

خودم و هم تیمی هایم را بالا می بینم

«همین صحبت ها انتظار کسب مدال از شمشیربازی را بیشتر می کند؟» عابدینی در واکنش به این مسئله گفت: انتظاری که وجود دارد، درست است. من خودم و هم تیمی هایم را در شمشیربازی جهان بالا می بینم. این را با نتایجی که در مسابقات مختلف گرفته ایم، نشان داده ایم.

پیگیری تمرینات تا زمان اعزام توکیو

مجتبی عابدینی در پایان در مورد چگونگی پیگیری تمرینات تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر تا زمان اعزام به المپیک توکیو گفت: تمرینات‌مان تا چهارشنبه آینده ادامه دارد. بعد از آن سه روز تعطیل خواهیم بود و مجدد وارد اردو می شویم. پس ازسه روز پیگیری تمرینات در تهران، به گرجستان سفر می کنیم تا اردوی ۱۰ روزه ای در این کشور داشته باشیم. سپس در تهران تمرین خواهیم داشت تا زمان ۲۷ تیرماه که به توکیو اعزام می شویم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.