معاون آموزش دبستان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در استان آغاز شده است و تا پایان خردادماه ادامه دارد، گفت: فرآیند مراجعه به پایگاه سنجش کلاس اول ابتدایی بعد از ثبت‌نام اولیه در مدرسه آغاز می‌شود.

جزییات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقطع دبستان و پیش‌دبستانی/سنجش کلاس اولی‌ها پس از نام‌نویسی اولیه

به گزارش قدس آنلاین محمد محمدی در شهرکرد گفت: فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان استان چهارمحال و بختیاری در خردادماه 1400 با تاکید بر پایه اول ابتدایی و ثبت‌نام در استان با شعار و محوریت، «ثبت‌نام یک فرایند تربیتی است» آغاز شده است.

معاون آموزش دبستان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی از اول خردادماه آغاز شده و تا پایان همین ماه ادامه دارد هم‌چنین پایه هفتم از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان تیرماه ادامه دارد و پایه دهم از نیمه تا پایان تیرماه خواهد بود.

میان‌پایه‌ها نیازی به مراجعه حضوری ندارند

وی اظهار داشت: میان‌پایه‌ها هیچ نیازی به مراجعه جهت ثبت‌نام ندارند و ثبت‌نام آنان به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد اگر دانش‌آموزی قصد جابه جایی دارد بعد از اتمام ارزشیابی نوبت دوم باید از طریق مدرسه محل تحصیل خود اقدام کند.

محمدی با بیان اینکه فرآیند مراجعه به پایگاه سنجش کلاس اول ابتدایی بعد از ثبت‌نام اولیه در مدرسه شروع می‌شود و در هر مرحله اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد، افزود: فقط متولدین یکم مهرماه سال 94 و قبل از آن می‌توانند در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام نمایند.

معاون آموزش دبستان آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در دوره پیش‌دبستانی در مراکز پیش‌دبستانی برای کودکان 4 تا 5 سال و کودکان 5 تا 6 سال در حال انجام است و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: ثبت‌نام تمامی دانش‌آموزان پایه اول مناطق لردگان، خانمیرزا، عشایر، اردل، میانکوه،کوهرنگ ،فلارد، بن، سامان، لاران، کیار، بلداجی، گندمان و فارسان بر اساس نوبت‌بندی صورت گرفته مبتنی بر حروف الفبا( حرف اول نام خانوادگی دانش‌آموزان) به صورت حضوری انجام می‌شود و روزانه تعداد محدودی پذیرش می‌شود.

معاون آموزش دبستان آموزش و پرورش استان اظهار داشت: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول مناطق شهری ناحیه 1 و ناحیه 2 شهرکرد و شهر بروجن به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: به محض ورود هر یک از اولیاء به سایت اداره محل سکونت خود پایین تصویر محلی پیش‌بینی شده است که با ورود به قسمت مذکور اطلاعات اولیه دانش‌آموز مانند کد ملی و کد پستی دریافت می‌شود و بقیه مراحل انجام خواهد شد و با دریافت کد رهگیری فرایند ثبت‌نام دانش‌آموز انجام خواهد شد.

محمدی توضیح داد: حداکثر 3 تا 4 روز بعد از اعلام در سایت اگر دانش‌آموزی شرایط ثبت‌نام در مدارس ذکر شده را داشته باشد مدیر مدرسه نحوه حضور و دریافت مدارک را به اولیاء اطلاع‌رسانی می‌کند و اگر شرایط نداشته باشد به مدرسه واجد شرایط معرفی می‌گردد.

معاون آموزش دبستان آموزش و پرورش استان افزود: بیش از 21 هزار نفر دانش‌آموز در مراکز پیش‌دبستانی، بیش از 20 هزار نفر در پایه اول ابتدایی، در پایه هفتم  نزدیک به 17 هزار نفر و در پایه دهم نزدیک به 15 هزار نفر در مدارس استان ثبت‌نام خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.