رئیس ستاد انتخابات رئیسی در خراسان رضوی گفت: رئیسی احساس تکلیف کرد و برای افزایش مشارکت مردم پا به عرصه انتخابات گذاشت. مبارزه با فساد بر دوش اوست. چراکه ریشه‌های فساد را در سیستم مجریه کشور مشاهده کرده و احساس می‌کند که از طریق قوه مجریه می‌تواند با فساد مقابله کند.

احتمال سفر رئیسی به خراسان رضوی/او رقیب هیچ کاندیدایی نیست

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی بذرافشان، ظهر امروز در نشست خبری ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در خراسان رضوی اظهار کرد: انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می‌کند و در اتفاقاتی که در کشور، منطقه و جهان رخ می‌دهد تاثیرگذار است. با توجه به نقش محوری ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین مشارکت حداکثری در ایران و ایرانیان مقیم سایر کشورها می‌تواند نقش برجسته‌ای در این موضوع ایفا کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد: مطابق فرمایشات رهبر انقلاب حضور حداکثری مردم در اولویت نخست و انتخاب فرد اصلح در اولویت بعدی قرار دارد. منتخب مردم ایران در یک انتخابات پرشور می‌تواند جایگاه ایران در منطقه را تقویت کند.

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در خراسان رضوی ادامه داد: با وجود ثبت‌نام دیرهنگام ابراهیم رئیسی در انتخابات، او رقیب هیچ کاندیدایی نیست و فقط با فساد و اوضاع نابسامان اقتصادی موجود در کشور رقابت خواهد کرد. ثبت‌نام دیرهنگام ایشان نیز در انتخابات ابهاماتی ایجاد کرد اما او با دعوت گروه‌ها و اقشار مختلف مردم، اساتید، دانشجویان، نمایندگان مجلس پا به عرصه انتخابات گذاشت تا جوش و خروش بیشتری در میان مردم ایجاد شود و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ افزایش یابد.

سایر کاندیداها کارنامه‌ای همچون رئیسی ندارند

بذرافشان ضمن مقایسه ابراهیم رئیسی با سایر کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: در مقایسه او با سایر نامزدها فقط می‌توانیم به عملکرد و کارنامه ایشان اشاره کنیم. سایر کاندیداهای ریاست جمهوری کارنامه‌ای ملی همانند ابراهیم رئیسی ندارند. او مدتی در آستان قدس رضوی حضور داشت و سپس به ریاست قوه قضاییه درآمد. مسئولیت‌های اخیر او در کارنامه اش و توجهش به جوانان مشهود است. جوانان در دوره ریاست ایشان در قوه قضاییه در مناصب مدیریتی به کار گرفته شده‌اند.

برنامه‌ریزی ستادهای رئیسی برای مشارکت رای‌ اولی‌ها

وی در خصوص برآوردش از میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: با توجه به گمانه‌زنی‌های موجود به نظر می‌آید مشارکت مردم در انتخابات حدود ۵۵ درصد باشد. تلاش ما این است تا میزان مشارکت در انتخابات را به ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش دهیم. جهت افزایش مشارکت انتخابات، برای رای‌ اولی‌ها در سطح مشهد برنامه‌ریزی شده است. فضای مناسبی برای رای‌ اولی‌ها پیش‌بینی شده و نشست ویژه‌ای در این خصوص خواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در خراسان رضوی در مورد تشکیل سایر ستادهای مردمی در شهرستان‌ها و استان بیان کرد: مردمی که خواهان حضور رئیسی در انتخابات بودند پیش از ثبت‌نام او در انتخابات ستادهایی در شهرهای مختلف راه‌اندازی کردند که در حال حاضر این ستادها در مشهد، خراسان رضوی و سایر استان‌ها فعال است.

وی اضافه کرد: یک ستاد مردمی در تهران شکل گرفته و به ستادهای مردمی و خودجوش در شهرستان‌ها حکم می‌دهد. تا قبل از  تشکیل این ستاد، برخی‌ها فکر می‌کردند که به عنوان ستاد اصلی در استان فعالیت دارند. هماهنگی‌های ستادهای مردمی و خودجوش با ستاد اصلی صورت می‌گیرد. ۹۰ درصد اعضای ستادهای استانی و شهرستانی رئیسی مشخص شده‌اند و سایر اعضای آن تا پایان روز جاری و در روزهای آتی مشخص خواهد شد.

بذرافشان ادامه داد: علاوه بر ستادهای مردمی، شوراهای وحدت و ائتلاف در استان‌ها نیز فعال هستند که برای انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و انتخابات میان‌دوره مجلس خبرگان رهبری فعالیت دارند اما تنها ستاد رسمی انتخاباتی رئیسی در خراسان رضوی در همین مکان (خیابان آخوند خراسانی) برقرار است.

وی اضافه کرد: در ساختار ستادها دو شورای راهبردی و هماهنگی پیش‌بینی شده است. شورای راهبردی از اشخاص حقیقی همانند نمایندگان مجلس، نمایندگان ادوار مجلس، برجستگان احزاب و گروه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده که در ستاد سیاست‌گذاری می‌کنند. شورای هماهنگی نیز ایجاد هماهنگی میان سایر ستادهای انتخاباتی را برعهده دارد.

تجمعات در فضای بسته مورد تایید ستادهای انتخاباتی رئیسی نیست

رییس ستاد انتخاباتی رییسی خراسان رضوی در خصوص نحوه برگزاری تجمعات حضوری عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونا برگزاری تجمعات حضوری به صورت محدود مقدور است. اگر تجمعی هم باشد در فضای باز برگزار خواهد شد. برگزاری تجمعات انتخاباتی در فضای بسته مورد تایید ما نیست. تمام ستادهای انتخاباتی ما نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا در رفت‌وآمدها مشکلی به وجود نیاید.

بذرافشان گفت: ستادهای انتخاباتی ما پذیرای تمام افراد از تمام احزاب، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی با سلایق مختلف است. در این ستادها به سلایق سیاسی افراد نگاه و توجهی نمی‌شود.

وی در خصوص نحوه هزینه‌کرد در ستادهای انتخاباتی رئیسی بیان کرد: با توجه به تاکید ایشان برای پیشگیری از هزینه‌های غیرضروری، تبلیغات فیزیکی را به گونه‌ای طراحی خواهیم کرد تا بهترین استفاده ممکن از آن صورت گیرد. هزینه‌های ستادها را نیز معمولا مردم و ستادهای مردمی پرداخت می‌کنند. از افرادی که در ستادهای مردمی هزینه می‌کنند استقبال می‌کنیم اما با توجه به وجود برخی هزینه‌های مشکوک، برخی از هزینه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در خراسان رضوی در خصوص همکاری ستاد داوطلبانی از  جمله سعید محمد که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان احراز نشده، افزود: هماهنگی‌هایی با داوطلبانی که ستاد انتخاباتی داشته‌ و صلاحیت آنان تایید نشد، صورت گرفته و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد.

وی در خصوص برنامه‌های رئیسی برای حاشیه شهرهای ایران از جمله مشهد تصریح کرد: برنامه‌ای ۳۰ دقیقه‌ای از برنامه‌های ابراهیم رئیسی مختص هر استان تنظیم شده و دیدگاه‌ها و برنامه‌های او برای هر استان از جمله زیارت، گردشگری و حاشیه شهر مشهد نیز در آن اعلام خواهد شد.

احتمال سفر رئیسی به خراسان رضوی

وی درباره برنامه انتخاباتی ابراهیم رئیسی جهت حضور در خراسان رضوی و مشهد گفت: به دلیل کرونا محدودیت‌هایی وجود دارد و ایشان مطابق مصوبات ستاد کرونا عمل خواهد کرد. اخیرا احتمال حضور او در دو استان مطرح شده که پیش‌بینی ما این است یکی از آن دو استان، خراسان رضوی باشد.

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های ابراهیم رییسی پیرامون سیاست خارجه ایران اظهار کرد: برنامه ایشان در خصوص سیاست خارجه، سیاست نظام است. سیاست نظام مطابق بیانات مقام معظم رهبری است که تاکید داشته‌اند با تمام دنیا به غیر از رژیم اشغالگر قدس ارتباط برقرار می‌کنیم. مردم و سیاست نظام ما غلبه یک کشور بر سایر کشورها را نمی‌پذیرند.  

وی در خصوص کناره‌گیری احتمالی رئیسی به نفع سعید جلیلی خاطرنشان کرد: اگر او قصد کناره‌گیری در انتخابات را داشت، پس چرا ثبت‌نام کرد؟ ثبت‌نام رئیسی  تقاضای مردم بوده است. او احساس تکلیف کرد و برای افزایش مشارکت مردم پا به عرصه انتخابات گذاشت. مبارزه با فساد بر دوش اوست. او ریشه‌های فساد را در سیستم مجریه کشور مشاهده کرده و احساس می‌کند که از طریق قوه مجریه می‌تواند با فساد مقابله کند.

رئیس ستاد انتخابات رئیسی در خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که آیا ابراهیم رئیسی از بانوان در کابینه خود استفاده خواهد کرد یا خیر، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بانوان به عنوان وزیر در کابینه رئیسی حضور داشته باشند.

بذرافشان در خصوص اخباری پیرامون معاون اولی نیکزاد و مخبر بیان کرد: این موضوعات شایعات است و در تمام انتخابات هم مطرح می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.