زنجان _گرمای پیش از موعد، استخراج رمرز ارزها، روشن شدن زود هنگام پمپ های کشاورزی و کاهش بارندگی از جمله دلایلی بود که مدیران صنعت آب برق از آن بعنوان افزایش مصرف برق و کمبود آب یاد کردند.

عدم رعایت الگوی مصرف، تابستان سختی را برای شهروندان زنجانی رقم خواهد زد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین :علیرضا علیزاده مدیرعامل توزیع نیروی  برق استان زنجان در نشست مشترک مدیران  صنعت آب و برق استان زنجان با خبرنگاران، از افزایش  ۲۲ درصدی مصرف انرژی برق در مقایسه با سال قبل خبر داد و گفت: در کشور نیز شاهد افزایش ۲۰ درصدی انرژی برق هستیم.
علیزاده افزود:  به  منظور رعایت الگوی مصرف  اقدام به انعقاد تفاهم نامه  با صنایع و کشاورزان استان  کرد ه ایم و امسال نیز همچون سالهای قبل ارائه بسته های تشویقی را در دستور کار داریم.

در ادامه علی خلجی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای زنجان نیز با بیان اینکه  امسال در شرایط خشکسالی ۳ هزار و  ۵۰۰ مگاوات برق آبی کاهش یافته و با  افزایش دمای غیر منتظره چهار هزار مگاوات افزایش داشته است ادامه داد: با  فعالیت زود هنگام پمپ چاه های کشاورزی نیز ۵۰۰ مگاوات مصرف برق افزایش یافته است.
وی توسعه رمز ارزهای غیرمجاز را از دلایل تحمیل  ۲هزار مگاوات فشار بر شبکه برق استان عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای  زنجان در ادامه  با اشاره به اینکه در مقایسه با سال گذشته  ۱۴۳ میلیون مترمکعب آب کمتری در سدها ذخیره شده است یاد آور شد: حجم ذخیره سدها نسبت به سالهای قبل ۲۱ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.