مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و کشاورزی از ویژگی های منحصر به فرد دهکده طبیعت در کوه پارک مشهد خبر داد.

سبک زندگی عشایری از ویژگی های منحصر به فرد دهکده طبیعت است

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و کشاورزی در توضیح دلایل ایجاد دهکده طبیعت گفت: جامعه عشایری خاستگاه تمدن بشری است که با فرهنگ و شیوه زندگی مخصوص خود مردمانی صبور، تلاشگر، معتقد و غیور را تربیت کرده‌اند. همین جایگاه ویژه سبب شده شهرداری مشهد به منظور آشنایی و شناخت بهتر شهروندان از سبک و راه و رسم زندگی و فرهنگ این قشر از مردم کشور عزیزمان اقدام به نمایش گوشه ای از شیوه زندگی عشایری در پروژه دهکده طبیعت با مساحت ۴۰۰۰ متر مربع نماید.
مسعود رضوی  اعلام کرد: طبق مطالعات گسترده شرکت مهندسی کاووش معماری به منظور آشنایی بهتر با شرایط محیطی و فضا آرایی با الهام از فرهنگ عشایری، سازمان سازماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی با همکاری پیمانکاران مجرب اقدام به طراحی، ساخت و نصب سیاه چادرهایی بر گرفته از چادرهای اصیل قدیمی عشایر خراسانی در فضایی بالغ بر ۲۰۰ متر مربع نموده است.
جنس پارچه این چادرها از الیاف طبیعی موی بز و الیاف مصنوعی بوده که با تکنولوژی نانو پس از تولید ضد آب گردیده تا در اقلیم ها و آب و هوای گوناگون قابلیت استفاده داشته باشند.
همچنین در گذشته هنرهای دستی مردم عشایر بیشتر از امروزه در زندگی ها پیدا می شد و بیشترین محصولات و سوغاتی که در زندگی عشایری وجود داشت شامل گلیم، خورجین، جوراب پشمی و دستکش بود. لذا به منظور ترویج بیشتر این محصولات و فرهنگ اصیل عشایری و آشنایی بیشتر همشهریان اقدام به جانمایی و عرضه محصولات و صنایع دستی در محیطی آرام و طبیعی در دهکده طبیعت نموده ایم.
وی بیان کرد : از دیگر ویژگی های این طرح برای شناخت بهتر شهروندان و خانواده آنها در فضایی الهام گرفته از این فرهنگ اصیل و عاری از هیاهوی شهری امکان سواری و نوازش حیوانات اهلی شامل اسب، بز و گوسفند، اردک، مرغ و خروس در فضای عشایری دهکده طبیعت می باشد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.