یزد - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه ارتباطات در کشور، راه مرزبانی از فضای مجازی را پیشرفت و توسعه در این حوزه عنوان کرد و گفت : ظرفیت پهنای باند استان یزد بیش از۵۰ برابر شده است .

ظرفیت پهنای باند استان یزد بیش از ۵۰ برابر شده است

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمد جواد آذری جهرمی در آیین بهره برداری و جشن دسترسی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان یزد به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات، اظهارداشت: تمام روستاهایی که به اینترنت پرسرعت مجهز شده اند سودآور نیستند و به لحاظ اقتصادی ضررده هستند و دولت هزینه توسعه برقراری عدالت را در این روستاها پرداخت می کند تا بین دانش آموز روستایی و شهری تفاوتی در استفاده از امکانات ارتباطی تفاوتی وجود نداشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه اتفاق بزرگی در استان یزد رخ داده ، افزود: در سال ۹۲ پهنای باند این استان ۶ گیگا بیت بر ثانیه بود که تنها ۴ گیگا بیت آن استفاده می شد در حالی که هم اکنون ۳۲۰ گیگا بیت ظرفیت ایجاد شده که ۵۰ برابر شده و ۱۲۰ گیگا بیت آن استفاده می شود که رشد ۳۰ برابری را هم در این بخش شاهد هستیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه مردم یزد فقط استفاده کننده تکنولوژی نیستند، گفت: مردم یزد در تولید تکنولوژی نیز سهیم هستند و باید از سرمایه گذاران و توسعه دهندگان یزدی در زیرساخت های ارتباطی نیز قدردانی کرد.

وزیر ارتباطات به تذکرات درست نماینده ولی فقیه استان درباره مرزبانی فضای مجازی اشاره کرد و افزود: عده ای در کشورمعتقد هستند که مرزبانی یعنی بستن درصورتی که این شیوه روش جاهلان صدر اسلام است و راه هدایت و ازبین بردن جهالت، ترویج و گفتن کلام حق است، همان طور که سیره نبی اکرم و امامان بوده است و اسلام هم برای فساد حدود و تعزیر تعیین کرده و اصل در دنیای امروز بستن و توسعه ندادن نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.