کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به ماندگاری هوای گرم در استان گفت: از روز جمعه در برخی نقاط استان وزش باد شدید توام با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ماندگاری هوای گرم در خراسان رضوی/ پیش‌بینی وزش باد شدید توام با گرد و خاک

به گزارش قدس آنلاین، زهرا آهنگرزاده در خصوص دمای مشهد، اظهار کرد: در ۲۴ ساعات گذشته دما بین ۲۲ و ۳۸ درجه بوده و با افزایش دما برای امروز و فردا تا حدود ۴۲ تا ۴۳ درجه خواهد رسید. همچنین برای روز جمعه پیش‌بینی شده دمای مشهد به ۳۹ درجه رسیده و کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در روز جمعه، مناطقی از شمال، مرکز و غرب استان کمی افزایش ابر و کاهش سه تا چهار درجه‌ای دما را خواهیم داشت، اما به دلیل بالا رفتن رطوبت هوا، کاهش دما خیلی احساس نشده و همچنان ماندگاری هوای گرم را خواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: از روز جمعه و ابتداء هفته آینده در برخی نقاط بادخیز جنوبی، غرب و مناطقی از شرق استان، در ساعات بعدازظهر وزش باد شدید موقتی توام با گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ضمن بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت باد در سبزوار با ۵۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است، افزود: در مشهد نیز از روز جمعه باد و ذرات گرد و غبار در برخی ساعات روز کمی افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته، قوچان با حداقل دمای ۱۴ و مه‌ولات با بیشینه دمای ۴۲ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص کیفیت هوا توضیح داد: در ابتداء صبح امروز، هوا ناسالم بود، اما هم‌اکنون بر اساس گزارش مرکز کاهش آلاینده‌ها هوا سالم اعلام شده و در دو سه روز آینده نیز به طور میانگین کیفیت هوای سالم پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.